ZF 24

Omniasig a câştigat contul TAROM

Omniasig a câştigat contul TAROM

Autor: Sorin Pâslaru

07.08.2015, 15:34 2850

Compania Omniasig, numărul 2 pe piaţa asigurărilor din România a fost declarată câştigătoare în competiţia pentru asigurarea contului companiei Tarom, unul dintre ce mai mari jucători din economie, afirmă surse din piaţă.

Poliţa fusese anterior deţinută de compania cu capital german Gothaer.

Poliţa intră în vigoare de la 1 septembrie. Omniasig va face ”fronting” de 100% pentru această poliţă, adică cedează riscul complet în reasigurare pe piaţa londoneză.

Operatorul aerian de stat Tarom, aflat în subor­dinea Ministerului Trans­­por­turilor, a în­cheiat anul precedent cu pierderi de 119 milioane de lei, în scădere cu doar 8% faţă de 2013, iar pentru 2015 se aşteaptă să rămână în continuare pe pierderi, care ar urma să se ridice la 8 milioane de lei, potrivit informaţiilor transmise către ZF de Ministerul Transporturilor.

Compania aeriană de stat a încheiat anul trecut cu un număr mediu de 1.968 de angajaţi, iar pentru anul acesta a bugetat o creştere foarte mică a personalului, de până la 1.996 de salariaţi. Pe de altă parte, nici chel­tuielile cu investiţiile nu vor cunoaşte anul acesta o fluctuaţie prea mare, acestea urmând să se ridice la 90 de milioane de lei, cifră similară cu cea de anul trecut. În schimb, datoriile totale ale Tarom sunt prevăzute să se ridice anul acesta la 233 de milioane de lei, în scădere cu aproape 9% faţă de anul precedent.

Tarom a transportat anul trecut 2,3 milioane de pasageri, faţă de 2,1 milioane de persoane cu un an în urmă, potrivit celor mai recente date.

Flota Tarom este formată din două Airbus 310-325, patru Airbus 318-111, patru Boeing 737-300, patru Boeing 737-700, o aeronavă Boeing 737-800, şapte aeronave ATR 42-500, respectiv două aeronave ATR 72-500, potrivit ultimelor date disponibile.

Omniasig, a doua companie locală din piaţa asigurărilor generale, a sub­scris prime în valoare de 238 mi­lioane de lei (54 mil. euro) în perioada ia­nua­rie-martie, în creştere cu 24% faţă de primul trimestru din 2014, dinamică sus­ţinută de vânzările mai mari de poliţe auto.
 
Primele subscrise din asigurările auto au avansat  cu circa 34% şi au depăşit 164 milioane de lei. Compania nu a precizat cât din businessul de asigurări auto este generat de poliţe facultative şi cât de poliţe obligatorii. Asigurările auto reprezintă circa două treimi din portofoliul companiei.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO