Dona este una dintre cele mai extinse reţele de farmacii de pe plan local, operând un lanţ de peste 230 de unităţi. Compania este deţinută de antreprenori români şi se află într-un proces de rebranding, cel mai mare de acest fel derulat în segmentul de retail farmaceutic. Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că în România există aproximativ 7.000 de farmacii, numărul acestora fiind stabilit prin legile în vigoare în funcţie de numărul de locuitori dintr-un oraş. Astfel, în Bucureşti există o farmacie la maximum 3.000 de locuitori, în oraşele reşedinţă de judeţ o farmacie la 3.500 de locuitori, iar în alte oraşe o farmacie la 4.000 de locuitori. În mediul rural nu există limitări.
În aceste condiţii extinderea reţelelor nu se poate face decât prin achiziţia de licenţe ori prin achiziţia de lanţuri mici.
Un rebranding de peste 11 milioane de euro
Compania are în derulare un proiect prin care implementează o nouă imagine, „o schimbare la faţă“ pentru farmaciile ale căror baze au fost puse în 1993.
„În noul concept de identitate vizuală au fost schimbate faţada exterioară, firma luminoasă, sigla şi logoul, rafturi noi. (...) Implementarea noului concept de identitate vizuală va dura circa 4-5 ani şi va costa aproximativ 11-13,5 milioane de euro în total“, a precizat Ovidiu Wencz. Procesul va avea o cadenţă de 50- 60 de farmacii pe an, însă ritmul va fi mai intens în lunile de vară.
Dona a demarat acest proces într-o perioadă dificilă pentru piaţa de profil, când farmaciile plătesc într-o singură tranşă facturile din două luni către distribuitori, după ce termenele de plată au fost reduse.
Anul trecut, statul a decis să reducă termenele la care decontează banii pentru medicamentele compensate de la peste 300 de zile la 90 de zile, fiind implementat un calendar de aliniere a noilor termene, astfel că s-au suprapus plăţile pentru facturile din două luni.