ZF 24

Peste 130.000 de români au trecut, în ultimul an, prin coaching financiar gratuit la BCR, cu ajutorul unei platforme de analize de date

Peste 130.000 de români au trecut, în ultimul an, prin...

Autor: Roxana Rosu

29.05.2023, 14:02 272

Peste 130.000 de români au beneficiat din ianuarie 2022 de serviciul de coaching financiar oferit în unităţile BCR cu ajutorul unei platforme de analize de date dezvoltată în laboratoarele digitale ale băncii.

“Noi credem că banca nu mai trebuie să fie acel loc în care vii doar să plăteşti facturi sau să depui bani în contul tău. Ci spaţiul din care obţii idei despre cum îţi schimbi viaţa, cum ţi-o transformi în mai bine pentru tine şi cei dragi. Prin tot ceea ce facem acum, noi încurajăm dialogul financiar, în locul celui comercial. Deschidem discuţii simple şi sincere despre bani cu oamenii care ne calcă pragul din dorinţa de a le propune soluţii concrete pentru planurile şi obiectivele lor de viaţă. Este o schimbare de paradigmă la care lucrăm de mai mulţi ani, învăţând din interacţiunile pe care le-am avut, în ultimii şase ani, cu 600.000 de oameni în cadrul programului Şcoala de Bani. Cu ajutorul echipelor din laboratoarele digitale ale BCR, am dezvoltat şi instalat în unităţi o platformă de coaching financiar, prin care, cu ajutorul datelor şi tehnologiei, putem să le oferim concret clienţilor noştri un plan financiar gratuit de bunăstare pe termen lung” a declarat Dana Dima, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR.

Platforma utilizează analize de date şi a fost implementată în fază pilot la mijlocul anului  2021, iar din ianuarie 2022 este 100% operaţională în toată reţeaua de unităţi BCR.

În urma interacţiunilor de coaching financiar, clienţii au realizat un plan financiar termen scurt, mediu şi lung.

Mai mult de jumătate (54%) dintre cei care au apelat la serviciul de coaching financiar şi-au propus să îşi constituie un fond de urgenţe. În primele patru luni din 2023, clienţii care au beneficiat de coaching financiar la BCR au generat 25% din totalul cererilor de constituire a unui produs cu economisire regulată înregistrate de bancă, iar 31% au decis să se gândească la perioada pensionării, alegând astfel o pensie privată Pilon 3.

De asemenea, 

Un procent semnificativ de 38% dintre clienţii care au beneficiat de coaching financiar şi-au stabilit drept obiectiv protecţia suplimentară, un aspect crucial ce poate fi atins prin utilizarea produselor de asigurare adecvate, iar 22% şi-au dorit să crească şi să diversifice investiţiile Cu ajutorul echipelor din laboratoarele digitale ale BCR, am dezvoltat şi instalat în unităţi o platformă de coaching financiar, prin care, cu ajutorul datelor şi tehnologiei, putem să le oferim concret clienţilor noştri un plan financiar gratuit de bunăstare pe termen lung.