ZF 24

Peste 6.500 de antreprenori au accesat în ultimii 2 ani la Stup, concept lansat de Banca Transilvania şi BT Mic, aproximativ 10.000 de soluţii financiare şi non-financiare şi au lansat 500 de noi afaceri

Peste 6.500 de antreprenori au accesat în ultimii 2 ani...

Autor: Roxana Rosu

13.09.2024, 12:48 142

Peste 6.500 de antreprenori au accesat în ultimii 2 ani la Stup, concept lansat de Banca Transilvania şi BT Mic, aproximativ 10.000 de soluţii financiare şi non-financiare şi au lansat 500 de noi afaceri, a anuntat vineri banca.

Până acum, la Stup au avut loc peste 12.500 de întâlniri unu-la-unu pentru consultanţă, iar peste 16.000 de persoane au participat la cursuri. De asemenea, 3.500 de afaceri mici şi start-up-uri au obţinut finanţare.

Una din trei soluţii de business accesate de antreprenori este digitală, ceea ce arată trendul de creştere a adopţiei soluţiilor noi. De asemenea, 500 de business-uri au ajuns în mediul online prin lansarea, cu suport din partea Stup, a site-ului afacerii, magazinului online sau prin implementarea unor campanii de marketing online.

“Stupul îşi continuă drumul început acum doi ani într-un mod autentic şi plin de valoare. În fiecare zi, antreprenorii ne calcă pragul pentru consultanţă, cursuri şi evenimente, pentru a accesa soluţii pentru dezvoltarea business-ului pe care îl au. Este ceea ce ne-am dorit de la început, să construim o comunitate, să creăm un spaţiu de dialog şi dezvoltare pentru antreprenori, mai ales pentru afacerile care sunt la început de drum. Cei doi ani ne-au depăşit aşteptările legate de modul în care piaţa a reacţionat la acest concept nou, ceea ce ne dă încredere să-i continuăm dezvoltarea., declară Cristina Sindile, CEO BT Mic.  

Pentru a intra în această comunitate, clientii deschid un cont de membru pe site-ul Stup.

Un studiu realizat recent la nivelul pieţei antreprenoriale din Bucureşti şi al comunităţii Stup arată că 44% dintre respondenţi consideră că afacerea va evolua la acelaşi nivel în următoarele 12 luni, iar 37% iau în considerare o creştere moderată. Online-ul este considerat prioritar pentru creşterea business-ului, cu toate că pentru majoritatea antreprenorilor (8 din 10) online-ul se rezumă la necesitatea unui site sau comunicarea printr-un canal de social media (6 din 10). În aceeaşi idee, marketplace-ul/magazinul online reprezintă o opţiune pentru doar 3 din 10 antreprenori.

Tot conform acestui studiu, 4 din 10 antreprenori se finanţează din surse proprii, iar 54% nu au încercat niciodată să ia un credit pentru business. Cu toate acestea, din cei 46% care au încercat sa ia o finanţare, 87% au primit răspuns pozitiv.