Petrom, cel mai mare jucător din piaţa distribuţiei de carburanţi, cu o reţea formată din 545 de benzinării, implementează un nou model de business prin care staţiile de alimentare vor fi completate cu restaurante, farmacii, service-uri auto sau ghişee cu poliţe de asigurare. Măsura vine în contextul în care reprezentanţii companiei spun că există o tendinţă de creştere a ponderii serviciilor auxiliare din benzinării. Strategia Petrom vine la scurt timp după ce de la 1 aprilie guvernul a decis introducerea unei accize de 7 cenţi pe litru, ceea ce a dus într-o lună la scăderea consumului de produse petroliere cu 6%, potrivit INS.
„Acest model este validat internaţional. Avem în vedere deschiderea, în cadrul benzinăriilor, de restaurante, farmacii, service-uri auto sau ghişee de unde pot fi achiziţionate poliţe de asigurare. Acestea vor funcţiona în spaţii închiriate către parteneri OMV Petrom. Credem că există o tendinţă de creştere a ponderii serviciilor auxiliare în benzinării“, spune Adrian Nicolaescu, senior head retail în cadrul OMV Petrom.
WikiZF: Profilul companiei Petrom
Compania controla anul trecut o cotă de 34% din piaţa carburanţilor, fiind cel mai mare jucător din acest domeniu. Distribuţia de carburanţi prin intermediul benzinăriilor se desfăşoară prin intermediul companiei OMV Petrom Marketing, companie controlată de OMV Petrom. Anul trecut, OMV Petrom Marketing a înregistrat afaceri de 3,28 de miliarde de euro şi un profit net de 66,7 milioane de euro. Potrivit unor date transmise anterior de Petrom, vânzările non-oil au avut în 2012 o pondere de 6% în cifra de afaceri a OMV Petrom Marketing, ceea ce înseamnă circa 200 de milioane de euro.
Primul pas în această direcţie a fost făcut de Petrom în parteneriat cu lanţul de restaurante Subway. Astfel de la finalul săptămânii trecute, în cadrul benzinăriei Petrom Veştem din Sibiu a fost deschis primul restaurant Subway Drive Thru.