ZF 24

Piaţa jucăriilor ar putea creşte cu 10%, la 160 mil. euro

Foto Mihai Dăscălescu

Autor: Ana Maria Petcana

29.04.2013, 20:09 32

Vânzările de jucării şi jocuri din România ar putea creşte în acest an cu 10%, la 693,3 mil. lei (160 mil. euro), comparativ cu anul anterior, potrivit estimărilor firmei de cercetare Euromonitor, care anticipează şi o împărţire a consumatorilor între produsele high-tech şi cele tradiţionale. 

Din total, vânzările de jucării tradiţionale şi jocuri sunt estimate la 456,6 mil. lei, iar segmentul de jocuri video la 236,7 mil. lei. Studiul notează că jucăriile şi jocurile educaţionale au fost „vedetele“ ultimilor ani.

Cu Lego, care şi-a deschis birou în România, interesul pentru jocuri şi puzzle-uri a reînviat, iar trendul va continua până în 2016, când ar putea ajunge la vânzări de 51 mil. lei, menţionează Euromonitor. Totuşi, cea mai mare cotă de piaţă o au în continuare jucăriile cu preţuri mici şi medii, respectiv între 10 şi 100 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO