Angajările din IT şi telecomunicaţii aduc cele mai mari vânzări firmelor de recrutare, iar cererile din industria auto generează volum de personal pentru „închiriere“.
Liderii celor mai mari firme de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară de pe plan local dau semnale optimiste privind evoluţia numărului de locuri de muncă, iar această revenire se reflectă în venituri şi profit în creştere cu două cifre.
„În 2013, Adecco România a avut aceeaşi tendinţă ca şi restul companiei la nivel global, atingând cea mai mare cifră de afaceri şi cea mai ridicată profitabilitate de la deschiderea sucursalei din România. Dacă la nivel global redresarea se datorează revenirii pieţei din Europa de Vest, în cazul nostru piaţa de recrutare a înregistrat o creştere constantă din 2009 până în prezent, însă cu o tendinţă de stabilizare. În acest moment, consider că principala provocare o constituie creşterea profitabilităţii atât la nivel global, cât şi naţional“, a spus Florin Godean, country manager al Adecco România, companie care a avut anul trecut o cifră de afaceri de 45 de milioane de euro, în creştere cu 9% faţă de anul anterior. În ceea ce priveşte profitabilitatea, Adecco România a realizat în 2013 un profit net de 1,5 milioane de euro, în creştere cu mai mult de 60% faţă de 2012, cele mai mari vânzări fiind generate de clienţii din industriile IT şi telecomunicaţii (care au recrutat mai puţini angajaţi, dar cu salarii mai mari - proiecte care au generat un sfert din cifra de afaceri a companiei), iar ca volum industria automotive a recrutat cei mai mulţi angajaţi.
Afacerile jucătorilor de pe piaţa locală de recrutare reprezintă unul dintre cei mai importanţi indicatori ai economiei, având în vedere că revenirea pe creştere se vede în primul rând în nevoia de personal. Totuşi, dacă prin comparaţie cu anul trecut se remarcă o creştere uşoară a numărului de angajaţi, şomajul din luna martie a rămas la nivelul de anul trecut, de 7,2%, semn că multe persoane încă nu reuşesc să îşi găsească loc pe piaţa muncii.