ZF 24

Piaţa românească este „îmbrăcată“ de şase dintre cele mai puternice branduri de modă din lume

Louis Vuitton a intrat pe piaţa locală în iunie 2008 cu un magazin de 130 mp deschis în galeria hotelului de cinci stele JW Marriott. Monobrandul din Bucureşti a terminat anul trecut cu afaceri de 20,3 milioane de lei.

Louis Vuitton a intrat pe piaţa locală în iunie 2008 cu un magazin de 130 mp deschis în galeria hotelului de cinci stele JW Marriott. Monobrandul din Bucureşti a terminat anul trecut cu afaceri de 20,3 milioane de lei.

Autor: Maria Tufan

18.07.2015, 09:32 1321
Şase dintre cele mai puternice branduri de modă şi bijuterii din lume după valoarea lor de piaţă sunt prezente în România cu cel puţin un magazin monobrand.
 
Astfel, de pe piaţa locală lipsesc Hermes, Prada, Tiffany & Co. şi Cartier, patru dintre cele mai importante nume din industria de lux de la nivel mondial. Potrivit datelor ZF, în prezent niciunul dintre aceste branduri nu are planuri să intre în România printr-un magazin monobrand.
 
Totuşi, România a reuşit să atragă brandul numărul unu în lume după valoarea sa de piaţă calculată de agenţia de branding Interbrand şi citată de Business Insider. Louis Vuitton, aflat în fruntea clasamentului cu o valoare de piaţă estimată la 22,55 mld. dolari, a intrat pe piaţa locală în iunie 2008 cu un magazin de 130 mp deschis în galeria hotelului de cinci stele JW Marriott. Monobrandul din Bucureşti a terminat anul trecut cu afaceri de 20,3 milioane de lei, în stagnare faţă de ultimii ani, fiind potrivit datelor ZF cel mai mare magazin de lux din România după cifra de afaceri.
 
Alături de Louis Vuitton, pe segmentul de lux mai este prezent şi Gucci, brand intrat în România în sistem de franciză în 2010, adus de antreprenorul Alessandro Amato. Gucci îşi face loc pe poziţia a cincea în topul celor mai valoroase branduri din lume, urmat de Hermes (6), Cartier (7), Prada (9) sau Tiffany & Co. (10). Dintre acestea Prada şi Cartier sunt prezente în România în magazine de tip multibrand, în timp ce Hermes şi Tiffany & Co. nu au făcut paşi deloc pe piaţa locală.
 
Cele şase branduri de lux împart topul celor mai valoroase nume din lumea modei şi a bijuteriilor cu branduri mass market precum Zara, H&M, Adidas şi Nike. Toate zece au o valoare cumulată de piaţă de 122 mld. dolari anul trecut, potrivit Interbrand.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO