ZF 24

Primele impresii din Brico Depot: Kingfisher a transformat magazinele Bricostore în depozite şi a redus gama de produse şi numărul de angajaţi. Galerie FOTO

Brico Depot

Brico Depot

Autor: Cristi Moga

13.03.2014, 14:12 9334

Grupul britanic Kingfisher, care a preluat anul trecut cele 15 magazine Bricostore de pe piaţa locală, va deschide mâine în Bucureşti primele două unităţi rebranduite sub brandul Brico Depot, după un proces de transformare care a durat două luni.

Kingfisher a închis la începutul lunii ianuarie magazinele Bricostore de pe şoseaua Orhideelor şi din Pantelimon, iar mâine dimineaţă la ora 7.00 acestea vor fi redeschise sub forma unor depozite specializate în vânzarea de materiale de construcţii şi produse de amenajarea casei.

Gama de produse comercializate a fost redusă substanţial. În cadrul unităţilor Brico Depot vor fi comercializate 12.000 de produse, în timp ce reţele precum Dedeman sau Hornbach se promovează tocmai prin gama largă de produse, formată din 40.000 – 50.000 de repere.

“Pe fondul reducerii gamei de produse am reselecţionat furnizorii şi numărul lor a fost de asemenea redus puţin, fiind păstraţi cei care ne pot livra stocurile necesare”, a declarat Isabelle Pleska, fostul director general al Bricostore România, care a preluat poziţia de director operaţional în cadrul reţelei Brico Depot.

Totodată, pe fondul reducerii gamei de produse, britanicii au restructurat şi echipa de la circa 1.500 de salariaţi la momentul preluării Bricostore, în aprilie 2013, la 1.100 de oameni în prezent.

“Ca urmare a scăderii numărului de referinţe am redefinit şi numărul de angajaţi, la un nivel de 62 de oameni per depozit”, a mai declarat Pleska în cadrul unei conferinţe organizate astăzi în cadrul depozitului din Pantelimon.

Prin depozitul Brico Depot din Pantelimon pot fi observate produse cu branduri cunoscute din piaţa materialelor de construcţii, precum Gealan, Ceresit, AdePlast, Bosch sau dufa, dar Brico Depot a venit şi cu marca proprie Magnusson, brand sub care sunt comercializate 143 de tipuri de scule şi unelte.

Deşi la origine are acţionari britanici, prin grupul Kingfisher, Brico Depot România este o afacere condusă de francezi, Patrick Papot ocupând poziţia de director general, în timp ce Francis Barjon este director financiar.

“Piaţa ne arată că există potenţial să ajungem la 50 de depozite în România, dar nu ştim în cât timp se va întâmpla acest lucru. Nu avem restricţii pentru eventuale preluări, totul este posibil. Vrem să ne mişcăm repede pentru a deveni liderul pieţei”, a declarat Papot, care consideră că în cel mult doi ani procesul de transformare a reţelei Bricostore va fi definitivat.

Brico Depot a adus manageri noi la conducerea depozitelor din Orhideea şi Pantelimon. Administrarea magazinului din Pantelimon a fost preluată de francezul Gilles Lejean, fost director al magazinului din Bordeaux, Franţa.

De altfel, Brico Depot este o companie franceză preluată de Kingfisher în 1993, iar brandul a fost “exportat” pe piaţa din Spania şi acum în România.

În aceste condiţii, cu ce vin “francezii” nou pe piaţa locală? Ei vor să se diferenţieze prin program, care începe în fiecare zi la 7.00 dimineaţa, prin stocurile mari, dar şi prin gama de produse “Arivaj”, despre ale căror preţuri spun că vor fi substanţial sub nivelul pieţei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO