ZF 24

Primele oferte T - cutremur pe piaţa locală de telecom? Schimbările făcute de germani şi comparaţii cu rivalii

Primele oferte T - cutremur pe piaţa locală de telecom? Schimbările făcute de germani şi comparaţii cu rivalii

Autor: Adrian Seceleanu

16.09.2014, 00:08 59779
După aproape 14 ani în care şi-au învăţat clienţii să cumpere separat serviciile de comu­ni­caţii fixe şi mobile, Cosmote şi Romtelecom au lansat odată cu trecerea la Telekom - brandul fanion al acţionarului său majoritar, grupul german Deutsche Telekom, o ofertă complexă cu un scop clar: să schimbe radical modalitatea prin care nu doar propriii săi clienţi, ci şi toţi utilizatorii din România îşi aleg, compară şi cumpără serviciile de comunicaţii şi divertisment TV / online.
 
Grupul cu afaceri anuale de un miliard de euro şi milioane de utilizatori, care este lider pe telefonia fixă, numărul doi pe net fix şi TV şi al treilea jucător pe telefonie mobilă, îşi încurajează atât propriii clienţi, cât şi restul pieţei să gândească „integrat“ atunci când îşi cumpără serviciile.
 
Pentru a-şi atinge acest obiectiv, noua ofertă de pachete de servicii - impecabil de complicată, complexă şi sofisticată aşa cum te-ai aştepta de la o „filială“ a gigantului german DT, îşi încurajează clienţii să-şi schimbe modalitatea de a analiza ofertele afişând tarife mai avantajoase pentru pachetele de servicii care includ şi TV sau net şi telefon fix. Un exemplu: ce să cumpere un client al T, un abonament doar la telefonie mobilă cu apeluri şi SMS-uri nelimitate la 20 de euro sau un pachet la 21,8 euro cu telefonie mobilă cu apeluri şi SMS-uri nelimitate, plus servicii TV, plus internet fix cu router wireless inclus?
 
WikiZF: Profilul companiei Cosmote
WikiZF: Profilul companiei Romtelecom
 
Probabil întreaga echipă a germanului Mathias Hanel, directorul comercial rezidenţial al T, adus în echipa de top mana­ge­ment din România de CEO-ul Nikolai Beckers, speră că utilizatorii vor alege varianta serviciilor integrate - aceasta fiind de altfel şi marea miză a rebrandingului de 15 mil. euro al Cosmote şi Romtelecom şi probabil şi pariul pentru această piaţă al Claudiei Nemat - managerul DT care coordonează afacerile grupului german în toate ţările europene (cu excepţia Ger­ma­niei). Un pariu care vine într-un alt context decât cele făcute în trecut pe România de Michael Tsamaz (preşedinte şi CEO al grupului elen OTE) sau Panagis Vourlou­mis (fostul şef al OTE - în mandatul căruia nemţii au intrat în acţionariatul grupului).
 
Cel mai mare rebranding din istoria pieţei locale de telecom, trecerea Cosmote şi Romtelecom la T, vine şi într-un cu totul alt moment faţă de trecerea Dialog la Orange (2002) şi a Connex la Vodafone (2005/2006): piaţa nu este în plină expansiune, ci este în recul atât ca venituri, cât şi ca pro­fitabilitate pe fondul unor măsuri ad­minis­trative locale şi comunitare (interconectare, roaming etc.) şi al competiţiei, dar şi după apariţia peste noapte a unei noi şi costi­si­toare taxe, pe infrastructură.
 
Pariul nemţilor, al echipei Claudiei Nemat pe România este unul important - pentru că lansarea brandului T pe o piaţă unde rivalii sunt Orange, Vodafone şi UPC pune presiune pe oferta grupului T astfel încât o comparaţie a ofertei de servicii şi a calităţii să nu genereze rezultate care să afecteze negativ brandul care îşi doreşte o poziţonare premium.
Notă - Planurile tarifare Orange şi Vodafone din tabelul de mai sus includ şi un smartphone la un preţ subvenţionat.
 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO