ZF 24

Primul drum la mare pe o autostradă cap-coadă. Compania de Autostrăzi nu a transmis câte vehicule au tranzitat podul Feteşti - Cernavodă

Foto: Silviu Matei

Foto: Silviu Matei

Autor: Andreea Neferu

07.05.2013, 18:40 2329

Zilele de 1 Mai şi de Paşte din 2013  au fost primele zile de sărbătoare în care Autostrada Soarelui a putut fi parcursă de la un capăt la altul.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţionale din România (CNADNR) nu a răspuns până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF privind numărul de vehicule care au tranzitat podul Feteşti - Cernavodă, acesta fiind cel mai la în­demână indicator pentru de­ter­minarea traficului pe Auto­strada Soa­relui.

Autostrada Soarelui, cu o lungime de 203 kilometri şi a cărei construcţie a început încă de dinainte de Revoluţie, a fost finalizată integral în noiembrie anul trecut, după mai bine de 25 de ani de la demararea pri­melor lucrări.

Construcţia autostrăzii Bucu­reşti - Constanţa a costat circa 700 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul informaţiile de pe site-ul CNADNR. Instituţia a plătit pentru construcţia ultimelor două tronsoane Cernavodă - Medgidia - Constanţa aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro), iar firmele care au lucrat pe cele două tronsoane sunt Astaldi din Italia şi Max Boegl din Germania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO