Zilele de 1 Mai şi de Paşte din 2013 au fost primele zile de sărbătoare în care Autostrada Soarelui a putut fi parcursă de la un capăt la altul.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a răspuns până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF privind numărul de vehicule care au tranzitat podul Feteşti - Cernavodă, acesta fiind cel mai la îndemână indicator pentru determinarea traficului pe Autostrada Soarelui.
Autostrada Soarelui, cu o lungime de 203 kilometri şi a cărei construcţie a început încă de dinainte de Revoluţie, a fost finalizată integral în noiembrie anul trecut, după mai bine de 25 de ani de la demararea primelor lucrări.
Construcţia autostrăzii Bucureşti - Constanţa a costat circa 700 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul informaţiile de pe site-ul CNADNR. Instituţia a plătit pentru construcţia ultimelor două tronsoane Cernavodă - Medgidia - Constanţa aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro), iar firmele care au lucrat pe cele două tronsoane sunt Astaldi din Italia şi Max Boegl din Germania.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels