ZF 24

Producătorii de materiale de zidărie au ajuns să vândă mai mult la sate

Producătorii de materiale de zidărie au ajuns să...

Autor: Ioan Dornescu

15.09.2013, 20:09 152

Mediul rural acoperă în prezent o pondere de 60-70% din vânzările de materiale de zidărie, situaţie inversată faţă de perioada anterioară crizei, atunci când peste 70% din consum viza proiecte din mediul urban, potrivit estimărilor şefului producătorului de cărămizi Cemacon, Liviu Stoleru.

„Mediul rural are o pondere între 60 şi 70% din consum. Oamenii de la ţară nu prea depind de credite (...), trăiesc pe principiul economisirii. Economisesc şi mai fac o cameră“, a declarat Stoleru. El estimează că înainte de venirea crizei cota principală în consumul de materiale de zidărie, respectiv cărămizi şi BCA, aparţinea mediului urban.

Stoleru afirmă că este dificil de avansat o estimare a evoluţiei pieţei de cărămizi în prima parte din 2013, din cauză că multe companii nu oferă date concrete legate de vânzări, dar apreciază că industria generează un consum anual de aproximativ 1,8 - 1,9 milioane metri cubi, în valoare de circa 60 milioane euro, fără TVA.

Reprezentantul Cemacon estimează, într-un scenariu pesimist, că în acest an consumul de materiale de zidărie s-ar putea menţine la nivelul din 2012, susţinut în principal de proiecte derulate de persoane fizice şi constructori mici sau medii.

Compania a înregistrat în primele şapte luni ale acestui an un avans al vânzărilor de 40% în valoare şi 36% în volum şi estimează că va încheia 2013 cu afaceri de 50 milioane lei, mai mari cu 40% faţă de 2012.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO