ZF 24

Producătorul Alexandrion, afaceri mai mari cu 24% în primul semestru

Nawaf Salameh, fondatorul şi preşedintele Alexandrion Grup România

Nawaf Salameh, fondatorul şi preşedintele Alexandrion Grup România

Autor: Mădălina Dediu Panaete

30.08.2015, 22:00 220

Alexandrion Grup România, cel mai mare producător local de băuturi spirtoase, a raportat în primul semestru o creştere a cifrei de afaceri nete de 24% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 10,6 milioane de euro.

În plus, profitul net al companiei s-a cifrat la aproape un milion de euro după o creştere de 138%, arată datele tran­s­mi­se de companie.

„Alexandrion Grup Ro­mâ­nia a ajuns într-o etapă foarte im­portantă din dezvol­ta­rea sa. Avem o poziţie bine con­so­lidată în piaţă şi un portofoliu com­plex“, a declarat Nawaf Sala­meh, fondatorul şi preşe­din­tele Ale­xandrion Grup Ro­mânia, care anul trecut a avut o cifră de afa­ceri netă de 105 mil. lei (circa 24 mil. euro) şi un profit net de 6,5 mil. lei (aproa­pe 1,5 mil. euro). Pentru ju­că­torii din in­dustria băuturilor se­mes­trul al doilea, cu sărbătorile de iarnă, este cea mai bună pe­rioadă.

Brandurile din portofoliul Alexandrion Grup cu cele mai mari vânzări în prima jumătate a anului au fost Alexandrion, Cava D’Oro şi Kreskova. În total, aceste trei branduri au înregistrat în primul semestru vânzări de aproape 6 milioane de sticle, atât intern, cât şi la export.  „Ca tendinţă de creştere însă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se observă o dinamică rapidă şi pentru vi­nar­sul Brâncoveanu şi gama de lichioruri premium Saber. Piaţa de brandy, în general, a crescut în ceea ce priveşte con­sumul în primul semestru al anului cu aproximativ 3%“, a mai spus antreprenorul, care citează datele companiei de cercetare Vektor Marktforschung (datele exprimă consumul real).

Vânzările companiei se realizează preponderent pe piaţa locală, însă Alexandrion Grup s-a extins în ultimii ani şi în alte ţări. În prezent, 5% din vânzările totale vin din exporturi. Europa este principala destinaţie de export, însă obiectivele de creştere implică şi Asia şi America.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO