Alexandrion Grup România, cel mai mare producător local de băuturi spirtoase, a raportat în primul semestru o creştere a cifrei de afaceri nete de 24% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 10,6 milioane de euro.
În plus, profitul net al companiei s-a cifrat la aproape un milion de euro după o creştere de 138%, arată datele transmise de companie.
„Alexandrion Grup România a ajuns într-o etapă foarte importantă din dezvoltarea sa. Avem o poziţie bine consolidată în piaţă şi un portofoliu complex“, a declarat Nawaf Salameh, fondatorul şi preşedintele Alexandrion Grup România, care anul trecut a avut o cifră de afaceri netă de 105 mil. lei (circa 24 mil. euro) şi un profit net de 6,5 mil. lei (aproape 1,5 mil. euro). Pentru jucătorii din industria băuturilor semestrul al doilea, cu sărbătorile de iarnă, este cea mai bună perioadă.
Brandurile din portofoliul Alexandrion Grup cu cele mai mari vânzări în prima jumătate a anului au fost Alexandrion, Cava D’Oro şi Kreskova. În total, aceste trei branduri au înregistrat în primul semestru vânzări de aproape 6 milioane de sticle, atât intern, cât şi la export. „Ca tendinţă de creştere însă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se observă o dinamică rapidă şi pentru vinarsul Brâncoveanu şi gama de lichioruri premium Saber. Piaţa de brandy, în general, a crescut în ceea ce priveşte consumul în primul semestru al anului cu aproximativ 3%“, a mai spus antreprenorul, care citează datele companiei de cercetare Vektor Marktforschung (datele exprimă consumul real).
Vânzările companiei se realizează preponderent pe piaţa locală, însă Alexandrion Grup s-a extins în ultimii ani şi în alte ţări. În prezent, 5% din vânzările totale vin din exporturi. Europa este principala destinaţie de export, însă obiectivele de creştere implică şi Asia şi America.