ZF 24

Producătorul de lactate Artesana din Tecuci vrea să investească într-o nouă fabrică şi ia în calcul să apeleze la bursă

Daniel si Alina Donici, fondatorii Artesana

Daniel si Alina Donici, fondatorii Artesana

Autor: Mădălina Dediu Panaete

12.06.2019, 08:51 1650

Artesana, producător de lapte din Tecuci controlat de familia Donici, vrea să investească într-o nouă unitate de producţie după ce până acum a investit peste două milioane de euro în unitatea de procesare din judeţul Galaţi.

"Pentru anul viitor, avem în plan o nouă fabrică, însemnând minimum 2 milioane de euro, pentru care intenţionăm să apelăm la bursă (cel mai probabil o emisiune de obligaţiuni)”, a declarat Daniel Donici, care alături de Alina Donici a clădit o companie care în 2018 a ajuns la o cifră de afaceri de 2,8 milioane de euro.

Investiţia iniţială în fabrica de lactate Artesana din Tecuci a fost de peste 1 milion de euro, din care 250.000 euro obţinuţi din fonduri europene şi restul credite bancare. De-a lungul celor şapte ani de la deschidere, împliniţi anul acesta în primăvară, Alina şi Daniel Donici au investit încă aproximativ 1 milion de euro, din profit, credite bancare şi leasing-uri. Artesana a înregistrat o cifră de afaceri de 2,8 milioane de euro, iar în ceea ce priveşte estimările pentru anul în curs, managementul a prognozat o cifră de afaceri de 3,4 milioane de euro.  

„Cele mai mari creşteri au fost înregistrate la vânzarea produselor din lapte de capră, în medie de 6 ori mai multe iaurturi de băut şi, în medie, de 2 ori mai multe iaurturi la borcan, simple sau cu probiotice. De asemenea, vânzările la smântână s-au dublat, iar la restul articolelor am avut creşteri cuprinse între 30-80%”, a spus Alina Donici, partener fondator la Artesana.

”Am avut şi articole care nu au performat, aşa că am luat decizia să le excludem din gamă, mai ales pentru a eficientiza producţia: iaurturile degresate, care au scăzut cu aproximativ 40%, şi iaurtul cu banane, care deşi avea vânzări constante, acestea erau în volum foarte redus comparativ cu restul produselor”, a continuat Alina.

Pe partea de acidofile (iaurt, sana, kefir, smântână), Artesana a înregistrat o creştere de 74% în volum (unităţi vândute) în 2018 faţă de 2017.

 În 2018, Artesana a vândut 3,4 milioane recipiente din sticlă (borcane si sticle), din care aproximativ 10% au mers catre mărci private ale retailerilor (Artesana este în spatele unora dintre produsele lactate ale mărcii Gusturi Româneşti, vândută de Mega Image).

În plus, Artesana a lansat de la începutul anului trei noi produse – lapte bio în sticlă – o continuare a gamei bio lansată anul trecut, brânză mató – o specialitate spaniolă – în recipient 100% biodegradabil, obţinut din plante, şi iaurt în acelaşi timp de ambalaj.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO