ZF 24

Proprietara francizei Okaidi: Înainte de criză românii nici nu se uitau la reduceri, acum le caută

Barbara Arlaud deţine împreună cu tatăl său franciza brandului pentru copii Okaidi în România. Fotograf: Octav Ganea

Barbara Arlaud deţine împreună cu tatăl său franciza brandului pentru copii Okaidi în România. Fotograf: Octav Ganea

Autor: Cristina Roşca

22.03.2015, 13:26 2046

Barbara Arlaud, 37 de ani, a venit pentru prima dată în România în 2000, la scurtă vreme după terminarea studiilor, pentru a face un stagiu de practică într-o companie de retail. I-au plăcut foarte mult oamenii, astfel că a decis să revină şi să îşi deschidă un business propriu, mai exact să aducă în România franciza brandului de modă pentru copii Okaidi

Adus în 2007 în parteneriat cu tatăl său, brandul a ajuns la cinci magazine şi afaceri de 7-7,5 milioane de lei în 2014, potrivit datelor proprii.

„Am venit pentru prima dată în România acum 15 ani să fac un stagiu de două luni într-o companie de retail. Mi-a plăcut atât de mult încât am rămas un an. Apoi am revenit la Paris, unde am lucrat timp de doi ani pentru aceeaşi companie, însă mi-am dorit să mă întorc. Iniţial am revenit la Bucureşti cu acelaşi angajator, însă am vrut să pornesc un business propriu, astfel că am mers la Salonul de francize de la Paris în 2006.“

Acolo s-a întâlnit cu oficialii grupului Id Group, care deţine printre altele brandurile Okaidi, Obaibi, Jacadi. Prezent în peste 70 de ţări, grupul are 1.200 de magazine, din care 800 doar Okaidi. Oficialii grupului de modă i-au oferit ei şi tatălui său franciza brandului Okaidi pentru România, prima unitate fiind deschisă în februarie 2007 în galeria comercială a Carrefour Orhideea. „Acesta este modelul lor de dezvoltare în străinătate, doar prin franciză. În Franţa se extind atât direct, cât şi în franciză.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO