ZF 24

Proprietarul Tymbark cumpără apa minerală Rio Bucovina

Proprietarul Tymbark cumpără apa minerală Rio Bucovina

Autor: Cristina Roşca

13.08.2015, 13:10 4358

Grupul polonez Maspex Wadowice, care deţine local mai multe branduri printre care şi Tymbark, a preluat producătorul de apă minerală Rio Bucovina. Polonezii au semnat un contract condiţional, ceea ce înseamnă că aşteaptă aprobarea Consiliului Concurenţei din România şi efecturarea acţiunii de due diligence pentru preluare.

Tranzacţia presupune preluarea de către Maspex a celor trei unităţi de producţie din Vatra Dornei, Timişoara şi Giurgiu şi a brandului „Bucovina”.
Rio Bucovina deţine o cotă de aproape 10% din piaţa românească a apelor îmbuteliate, conform AC Nielsen (date de piaţă aferente perioadei aprilie-mai 2015), date citate de oficialii Maspex.  
„După tranzacţia istorică din iulie 2015, când Grupul Maspex Wadowice a achiziţionat active ale firmei Agros Nova din Polonia, aceasta având ca efect crearea unui grup alimentar cu un rulaj de aproape 1 miliard de euro, preluarea Rio Bucovina de către Grupul Maspex Wadowice va reprezenta cea mai importantă achiziţie realizată în România de către Maspex”, spune Krzysztof Grabowski, preşedintele consiliului de administraţie al companiei Tymbark Maspex România.
Grupul Maspex este prezent pe piaţa din România din 1996 şi are în portofoliu branduri precum Tedi, Tymbark (suc), La Festa, Ekland, Coffeeta (băuturi instant) şi Salatini (snacksuri). El se află la a treia preluare pe piaţa locală. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziţionat brandul Arnos iar în anul 2013 brandurile Salatini şi Capollini – cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels).
 „(...)Pe piaţa apelor minerale nu am fost prezenţi până acum, iar aceasta este o categorie care se află în creştere. În prezent, segmentul apelor minerale ocupă o cotă de 50% din piaţa băuturilor nealcoolice din România. Comparativ, piaţa băuturilor răcoritoare reprezintă 10%. Brandul Bucovina va creşte semnificativ competitivitatea noastră şi va consolida poziţia companiei pe piaţa românească. În plus, în România consumul de apă îmbuteliată se află încă la un nivel scăzut, comparativ cu alte ţări din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creează o perspectivă de dezvoltare, la aceasta contribuind şi tendinţele spre un mod de viaţă sănătos”, spune Krzysztof Pawiński, Preşedintele Consiliului de Adminstraţie al Grupului Maspex Wadowice. Nu a fost comunicată valoarea tranzactiei.

AFACERI DE LA ZERO