ZF 24

Raport pe piaţa auto: Dacia, Volkswagen şi Kia, cele mai mari creşteri de volume în primul semestru

Kia Sportage este cel mai bine vândut model al constructorului sud-coreean pe piaţa locală, care deţine aproape 75% din vânzări.

Kia Sportage este cel mai bine vândut model al constructorului sud-coreean pe piaţa locală, care deţine aproape 75% din vânzări.

Autor: Bogdan Alecu

02.08.2015, 13:00 633

Opt mărci din cele 40 prezente pe piaţa locală au înregistrat creşteri de volume de peste 100 de unităţi în primele şase luni ale acestui an.

Cea mai mare creştere de volum din primul semestru a fost realizată de marca Dacia, de peste 1.100 de unităţi, la un total de 11.000 de autoturisme noi în­matriculate, echiva­len­tul unui avans de 11% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi În­matriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Pe locul secund se află Volkswagen, cu un avans de aproape 520 de maşini sau 20% din volum.

VW este cel mai bine vândut brand de import pe piaţa locală, cu 4.366 de autoturisme livrate în primele şase luni ale anului, în creştere cu 11% faţă de perioada similară a anului trecut, creş­terea fiind susţinută de lansarea noului Passat, care a urcat cu 25%, la 724 de ma­şini, dar şi de SUV-urile Touareg şi Tiguan, care au crescut cu 27%, res­pectiv 12%. Dacă pe primele două lo­curi la creştere de volum se află mărcile care ocupă de asemenea primele două poziţii în clasamentul brandurilor cu cele mai mari înmatriculări de maşini noi, pe locul trei în top creşteri de volum este Kia, cu un avans de 350 de maşini. Brandul sud-coreean a înregistrat o creştere a înmatriculărilor de 133%, la 614 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO