ZF 24

Retailerii şi producătorii: Doar o reducere a TVA la alimente ar da un impuls consumului

Retailerii şi producătorii: Doar o reducere a TVA la...

Autor: Cristina Roşca

08.11.2013, 00:08 52
Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a dus la o creştere a producţiei fiscalizate atât la făină cu 10%, cât şi la pâine cu 15%. În acest context, retailerii şi jucătorii din producţie spun că o reducere a TVA la alte alimente de bază precum carnea, legumele sau lactatele ar avea un efect similar pe de-o parte şi ar putea duce şi la creşterea consumului pe de alta. Consumul a început să scadă în 2009, primul an de criză, şi de atunci nu a reuşit să îşi revină, în ultimii doi ani luptându-se să iasă din zodia „plus-minus 1%“.  Totuşi, reprezentanţii FMI la Bucureşti taie elanul producătorilor şi al retailerilor locali afirmând că nu se poate vorbi încă de o reducere a TVA la alte alimente până când nu se va vedea impactul reducerii taxelor la pâine.
 
„Reducerea TVA la toate bunurile alimentare ar fi măsura care ar ieftini aceste produse şi implicit ar stimula şi consumul“, spune Alexandru Vlad, directorul executiv al lanţului de magazine Selgros, cu afaceri de circa 770 mil. euro.
 
El explica recent că evoluţia consumului nu merge mână în mână cu economia, care a crescut în principal datorită exporturilor, astfel sunt necesare măsuri speciale pentru a-l readuce pe trend ascendent. În anii de boom consumul avansa cu peste 10% şi era atunci motorul creşterii economice. Astăzi apetitul populaţiei rămâne scăzut, după cinci ani în care salariul a crescut mai puţin ca inflaţia, astfel consumul a ajuns veriga slabă a economiei. În criză scăderea cumulată a consumului a depăşit 15%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO