Unde-i lege, nu-i tocmeală, dar sunt practici concurenţiale, care pot fi neloiale, spune un mic producător din industria alimentară. El a reuşit să-şi vândă marfa în retail, dar în condiţii nefavorabile. A acceptat un preţ mai mic pentru a putea vinde marfa, iar în unele cazuri, preţul este similar sau identic cu cel al altor producători listaţi de acelaşi retailer, cu acelaşi tip de produs. În acest context, Consiliul Concurenţei poate se considere că producătorii s-au înţeles asupra preţurilor, ceea ce ar putea fi o formă de cartel.
„Consiliul Concurenţei a verificat mai mulţi producători din diverse judeţe, inclusiv pe noi, pe motiv că ar fi format un cartel, deoarece toţi vindeam produsele cu acelaşi preţ către un retailer”, a spus producătorul din industria alimentară.
El menţionează că a cerut mai mult pentru produsul său, dar retailerul i-a comunicat că nu acceptă nicio ofertă peste un anumit preţ, întrucât ceilalţi cer mai puţin. Prin urmare, producătorul a fost nevoit să accepte preţul mai mic pentru a-şi vinde produsele, piaţa de desfacere fiind cea mai importantă pentru orice business ca să rămână în viaţă.
Apoi, producătorul a menţionat că unii reprezentanţi din retail preferă să negocieze condiţiile contractuale prin întâlniri faţă în faţă sau apeluri telefonice, evitând e-mail-ul şi acest lucru îngreunează capacitatea producătorilor de a dovedi corectitudinea negocierilor şi de a se apăra împotriva unor eventuale acuzaţii de înţelegeri ilegale.
ZF a solicitat un punct de vedere din partea Consiliului Concurenţei în acest caz, dar n-a primit niciun răspuns.