ZF 24

Revolut: Cei mai mulţi români pun deoparte 250-500 de euro pentru fiecare membru al familiei pentru o vacanţă de o săptămână, iar un sfert alocă până la 1.000 euro; destinaţiile preferate după raportul cost/calitate sunt Grecia, Turcia, urmate de România, Germania şi Egipt

Revolut: Cei mai mulţi români pun deoparte 250-500 de...

Autor: Roxana Rosu

23.05.2023, 11:06 750

Cei mai mulţi români se pregătesc pentru o vacanţă de cel puţin o săptămână în sezonul de vară, iar majoritatea alocă un buget de 250-500 de euro pentru fiecare membru al familiei, destinaţiile preferate din perspectiva raportului cost/calitate fiind Grecia, Turcia, urmate pe locul trei de România, Germania şi Egipt, arată un sondaj realizat de Revolut.

O treime dintre respondenţi spun că bugetul estimat pe membru de familie pentru cel puţin o săptămână este de 250-500 de euro, în timp ce 26% dintre participanţii la sondaj pun deoparte între 500 şi 1.000 de euro/ membru de familie pentru o săptămână de vacanţă.

Fiind în mare parte familişti cu copii, aproape 4 din 10 români cu vârste cuprinse între 35-44 de ani pun deoparte între 250-500 de euro/ săptămână de vacanţă pentru un membru de familie. Respondenţii de 18-24 de ani reprezintă 16% dintre românii care bugetează în medie între 1.000-2.000 de euro/ săptămână/ membru de familie.

Sondajul arată că românii din nord-vestul ţării sunt mai dispuşi să cheltuiască mai mult pentru vacanţă (19% consideră că vacanţa potrivită necesită un buget individual de peste 1.000 de euro/ săptămână), faţă de cei din sudul ţării, care sunt mult mai strânşi la pungă (19% declară că alocă sub 250 de euro/ membru de familie/ săptămână).

 

Cei mai mulţi români se pregătesc pentru o vacanţă de cel puţin o săptămână (34%), iar 22% se gândesc mai degrabă la un weekend prelungit decât la un sejur propriu-zis, de 3-4 zile într-un loc preferat. Există, totuşi, şi români care vor să plece în vacanţă măcar 10 zile (17%) şi tot atâţia care au planificat peste 2 săptămâni de relaxare pe parcursul anului.

Femeile preferă weekend-urile prelungite (24% vs 18% bărbaţi), în timp ce bărbaţii sunt adepţii vacanţelor mai lungi (55% sunt pentru o vacanţă de 7-10 zile).

O treime dintre respondenţii din segmentul 18-24 de ani preferă weekend-urile prelungite, în timp ce o vacanţă de 10 zile - 2 săptămâni este ideală pentru cei mai mulţi dintre respondenţii cu vârste cuprinse între 55-64 de ani (31%).

Atunci când aleg destinaţia, cel mai important criteriu este costul (60%), urmat de condiţiile de cazare (38%), pe locul al treilea (35%), mâncarea şi tradiţiile.

În ceea ce priveşte relaţia job-concediu, 56% dintre respondenţi nu vor să audă de serviciu în timpul vacanţei, iar 14% spun că sunt disponibili doar pentru urgenţe. Alţi 7% îşi verifică zilnic emailul pentru a vedea dacă e ceva urgent, în timp ce 8% sunt nevoiţi să se intereseze şi de job pentru că rolul le impune asta.

O minoritate de 4% dintre respondenţi se declară de acord total cu lucrul în timpul vacanţelor, spunând chiar că le face plăcere să le îmbine.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO