Românii au efectuat în primele şase luni din 2024 aproape 232 de milioane de plăţi către comercianţi cu Revolut, în creştere cu 22%, divertismentul fiind în continuare principala destinatie a banilor, urmat de Shopping şi cheltuieli pentru alimente şi produsele de larg consum, arată un studiu realizat de banca digitală.
În primul semestru al anului, ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienţi a crescut de la 20% la 23%, rămânând principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în primele şase luni ale anului.
Shopping-ul s-a menţinut pe a doua poziţie, cu 17%, iar bugetul pentru alimente şi produsele de larg consum şi-a păstrat a treia poziţie cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din suma totală a plăţilor), pentru servicii de alimentaţie publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%), utilităţi (5%).
Raportat la baza de clienţi din România, cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate (inclusiv cosmetice, produse de igienă personală, reprezentând 4%).
În ceea ce priveşte numărul de tranzacţii realizate, 27% dintre plăţi au fost făcute pentru achiziţionarea de produse alimentare în supermarketuri şi magazine alimentare (27% şi în sem. I 2023), ceea ce înseamnă că una din patru plăţi făcute de un client român se înregistrează la magazinul de proximitate.
În paralel, 16% dintre tranzacţii au fost înregistrate pentru divertisment (faţă de 14% în sem I. 2023), 13% în restaurante baruri, cafenele (similar în sem. I 2023), 13% la shopping (faţă de 12% în sem. I 2023), 11% pentru transport, 9% pentru turism, 4% pentru utilităţi şi 3% pentru sănătate.
O altă tendinţă rezultată din analiza Revolut este aceea că românii apelează tot mai mult la cardul Revolut pentru a face plăţi prin terminale de plată de tipul auto-service sau staţii de plată. Fie că e vorba despre plata facturilor, achiziţionarea de viniete sau încărcarea cartelelor telefonice, plăţile către terminalele de acest tip sunt în creştere atât ca sumă totală, cât şi ca număr de tranzacţii. Comparativ cu perioada de referinţă din 2023, numărul tranzacţiilor a crescut cu 176%, iar suma totală a plăţilor efectuate s-a majorat cu 125%.