ZF 24

Romania Libera: Romanii, gata sa atace soldurile din Vestul Europei

08.01.2008, 11:24 21

Marile magazine din Europa Occidentala vor intra in sezonul reducerilor si astfel vor deveni principale puncte de atractie pentru "turistii de weekend", si concurenti redutabili ai mall-urilor autohtone. In Franta, perioada soldarilor incepe maine. In Italia, magazinele au afisat deja reduceri consistente de preturi. "Este greu de estimat numarul acestor turisti care calatoresc pentru a face cumparaturi. In orice caz, ei sunt de ordinul miilor. Este un val care creste de la un an la altul, stimulat de reducerile oferite de magazinele din orasele europene. Pentru shopping combinat cu vacanta, romanii aleg sa mearga in Dubai, unde acum incepe sa se desfasoare Festivalul Shoppingului", a declarat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania.

Turistul "de cumparaturi" este o persoana cu venituri peste medie, barbat sau femeie, de obicei din Bucuresti, care prefera sa mearga in Paris, Roma sau Viena pentru a-si cumpara haine in perioada reducerilor de iarna, a aratat Cosmina Vladu de la Prestige Turism. Vladu a tinut sa remarce faptul ca, de multe ori, aceasta forma de turism se practica in familie. Membrii familiei pornesc catre orasul ales in seara unei zile de joi si se intorc luni, cu geamantanele pline. Uneori, aceste persoane achita la agentia de turism atat biletele de avion, cat si factura de cazare la hotel, alteori platesc numai cazarea deoarece se deplaseaza cu masina personala. Camelia Cojocarescu, director al Agentiei Mara Travel, completeaza profilul "turistului de cumparaturi": o persoana foarte ocupata care doreste cazare de minimum trei stele pentru 2-3 nopti. "Pentru turistii de weekend avem numai programe individuale. Nu s-a pus problema unor programe de grup pentru acest gen de turism", a spus Cojocarescu. Reprezentantii agentiilor de turism din Capitala au mai remarcat ca, de la o vreme, nu numai bucurestenii prefera sa-si cheltuiasca banii in marile mall-uri din Vestul Europei, ci si persoanele cu venituri peste medie din judetele Moldovei, Munteniei si Olteniei, care merg la cumparaturi in Paris, Viena, Roma ori Amsterdam, fie pentru ca in Romania nu gasesc inca unele marci existente in Occident, fie ca hainele, incaltamintea, parfumurile, electrocasnicele si echipamentele sportive de calitate sunt mult mai scumpe la noi. Potrivit agentilor de turism, bugetul mediu pentru o asemenea deplasare variaza intre 1.000 si 3.000 de euro. Nu numai agentiile clasice de turism, ci si cele arondate companiilor aviatice i-au descoperit pe amatorii de shopping. Tarom Tours ofera la pachet bilete de avion si cazare in orase preferate pentru cumparaturi, precum Londra, Munchen, Roma, Paris sau Budapesta. Romania Libera

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO