ZF 24

România se transformă în cimitirul auto al Europei: Jumătate din maşinile importate sunt mai vechi de 10 ani

România se transformă în cimitirul auto al Europei: Jumătate din maşinile importate sunt mai vechi de 10 ani

Autor: Bogdan Alecu

24.09.2013, 15:55 8193

Din cele peste 184.000 de maşini înmatriculate în România pentru prima dată în primele opt luni ale acestui an, 52% sunt mai vechi de zece ani, potrivit unei analize realizate de auto.ro.

În primele 8 luni ale acestui an avem o creştere cu 22% a numărului de maşini înmatriculate în România, totalizând 184.200 de unităţi, comparativ cu perioada similară a anului trecut. 147.600 dintre acestea sunt maşini second hand şi doar 36.600 maşini noi.

Repartizarea automobilelor înmatriculate în primele 8 luni din 2013 în funcţie de vechimea acestora, conform analizei Auto.ro, 16%  sunt mai vechi de 15 ani, respectiv 29.200 de unităţi; 36% au o vechime cuprinsă între 10 şi 15 ani, respectiv 66.600 de unităţi; 18% au o vechime cuprinsă între 5 şi 10 ani, aproximativ 33.400 de unităţi; 10% au o vechime de până în 5 ani, respectiv 18.400 de unităţi; 20% sunt maşini noi, respectiv 36.600 de unităţi.

Piaţa de autoturisme second hand importate în România a înregistrat o creştere cu 64% în primele 8 luni din 2013, ajungând la 147.600 de unităţi, de la cele 106.800 de unităţi înscrise în primele 8 luni ale anului trecut. Pentru aceeaşi perioadă, numărul maşinilor reînmatriculate a scăzut cu 40%, de la 225.000 la aproximativ 135.600 de unităţi.

Cu toate că maşinile noi înmatriculate în România au înre­gistrat în luna august o creştere cu 25% faţă de luna august 2012, în cele 8 luni aferente anului în curs s-a înregistrat un declin vizibil, cu 18%, pe piaţa maşinilor noi. Pe baza creşterii înregistrate în luna august, putem spera la o redresare a pieţei auto de maşini noi.

“Adoptarea timbrului de mediu a avut un impact direct asupra structurii importurilor de maşini second hand. Ponderea ridicată a autoturismelor vechi este un rezultat al modului în care este concepută această taxă, dar şi a puterii scăzute de cumpărare a populaţiei din România”, a declarat Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro.

Dacia conduce detaşat topul înmatriculărilor de maşini noi şi se menţine la acelaşi nivel cu anul trecut, înregistrând aproximativ 10.600 de unităţi. Urmează Volkswagen cu 4.050 de unităţi înregistrate, Skoda cu aproape 3.000 de unităţi, Ford cu 2.250 de unităţi şi Renault cu aproape 2.000 de maşini înscrise, conform statis­ticilor DRPCIV.

Volkswagen este în continuare lider pe piaţa importurilor auto second hand cu peste 36.650 de maşini înmatriculate în România în primele 8 luni ale acestui an, reprezentând o creştere cu 43% comparativ cu perioada similară din 2012. Clasamentul realizat de Auto.ro este completat de Opel cu peste 21.700 de unităţi, Ford cu 13.650 de unităţi, Audi cu aproximativ 6.500 de unităţi şi BMW cu 5.750 de unităţi.

AFACERI DE LA ZERO