ZF 24

Românii au făcut cumpărături la Carrefour de un miliard de euro

Românii au făcut cumpărături la Carrefour de un...

Autor: Cristina Roşca

05.03.2014, 22:20 343
Grupul francez Carrefour a avut anul trecut în România vânzări nete de 1 mld. euro, cu 2% peste 2012, însă cu 15% sub nivelul din 2008, ultimul an de boom economic.

Astfel, francezii au depăşit din nou pragul de 1 mld. euro în 2013, însă la o reţea de 162 de magazine, de patru ori mai extinsă decât în 2008. Doar anul trecut compania a deschis 54 de magazine, acestea fiind factorul cheie de creştere pentru businessul grupului francez. Reprezentanţii grupului nu au anunţat însă şi evoluţia vânzărilor like for like, care nu ţine cont de expansiune şi care ilustrează cel mai bine evoluţia consumului pe de-o parte şi a businessului unei companii pe de alta. Grupul francez a încercat să îşi menţină businessul pe un trend ascendent doar prin deschideri de noi magazine în condiţiile în care consumul a scăzut şi românii au ajuns să cumpere doar produsele de strictă necesitate.

În perioada 2009-2013 consumul a scăzut cumulat cu peste 15%, iar românii au continuat să fie chibzuiţi atunci când vine vorba de cumpărături. Cu vânzări nete de 1 miliard de euro, România a devenit cea mai mică piaţă reprezentantivă pentru grupul francez dintr-un total de zece ţări, sub Polonia (1,67 mld. euro) şi Taiwan (1,45 mld. euro).

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre dezvoltarea Carrefour in ultimii ani, strategie si afaceri

- suprafaţa de vânzare şi vânzările pe metru patrat

- poziţia României în topul pieţelor grupului francez 

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.03.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24