McDonald’s este liderul pieţei de fast-food atât în volum, cât şi în valoare, compania având timp circa 20 de ani să îşi construiască businessul local.
Gigantul american McDonald’s, prezent pe piaţa locală cu o reţea de aproape 70 de restaurante, domină piaţa românească de tip fast-food având o cotă de piaţă în valoare de 31%, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Astfel, McDonald’s a terminat anul trecut cu afaceri de 435 mil. lei (98 mil. euro), în creştere cu aproape 5% faţă de anul anterior. În contextul în care grupul american controlează aproape o treime din piaţă, românii cheltuie anual pe fast-food 1,4 mld. lei (315 mil. euro). Pe această piaţă principalii competitori pentru McDonald’s sunt ceilalţi giganţi străini - KFC şi Subway - însă în „luptă“ intră şi jucătorii locali, respectiv shaormeriile şi fast-food-urile autohtone.
„La fel ca în anii anteriori, McDonald’s a rămas liderul pieţei de fast-food, cu o cotă de piaţă de 31%. Din cele 67 de restaurante ale reţelei, 32 sunt în Bucureşti, iar restul acoperă cele mai importante 20 de oraşe ale ţării. Şi după numărul de unităţi McDonald’s a fost cel mai extins jucător din piaţă, cu o cotă de circa 5%“, spun analiştii Euromonitor. Astfel, în România există circa 1.340 de shaormerii şi fast-food-uri, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor.