ZF 24

Românii cheltuie 1,4 mld. lei pe fast-food şi shaorma, iar McDonald’s „mănâncă“ o treime din piaţă

McDonald’s este liderul pieţei de fast-food atât în volum, cât şi în valoare, compania având timp circa 20 de ani să îşi construiască businessul local.

McDonald’s este liderul pieţei de fast-food atât în volum, cât şi în valoare, compania având timp circa 20 de ani să îşi construiască businessul local.

Autor: Cristina Rosca

05.09.2015, 11:00 2475
Gigantul american McDonald’s, prezent pe piaţa locală cu o reţea de aproape 70 de restaurante, domină piaţa românească de tip fast-food având o cotă de piaţă în valoare de 31%, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
 
Astfel, McDo­nald’s a terminat anul trecut cu afaceri de 435 mil. lei (98 mil. euro), în creştere cu aproape 5% faţă de anul anterior. În contextul în care grupul american controlează aproape o treime din piaţă, românii cheltuie anual pe fast-food 1,4 mld. lei (315 mil. euro). Pe această piaţă principalii competitori pentru McDonald’s sunt ceilalţi giganţi străini - KFC şi Subway - însă în „luptă“ intră şi jucătorii locali, respectiv shaor­meriile şi fast-food-urile autohtone.
 
„La fel ca în anii anteriori, McDo­nald’s a rămas liderul pieţei de fast-food, cu o cotă de piaţă de 31%. Din cele 67 de restaurante ale reţelei, 32 sunt în Bu­cureşti, iar restul acoperă cele mai importante 20 de oraşe ale ţării. Şi după numărul de unităţi McDonald’s a fost cel mai extins jucător din piaţă, cu o cotă de circa 5%“, spun analiştii Euro­monitor. Astfel, în România există circa 1.340 de shaormerii şi fast-food-uri, po­trivit calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO