ZF 24

Românii nu se înghesuie să profite de reduceri. “Promoţiile sunt o păcăleală, magazinele majorează preţurile înainte, să aibă de unde tăia”

Românii nu se înghesuie să profite de reduceri....

Autor: Mădălina M.

15.01.2014, 14:33 5896

Marii retaileri au început încă din primele zile ale anului să anunţe promoţii care merg până la 70% faţă de preţurile din timpul anului, însă oamenii nu par să se îngrămădească la casele de marcat ale magazinelor.

Cu puţin timp înaintea deschiderii, vineri (10 ianuarie) la ora 10, în mall-ul Afi Palace Cotroceni, angajaţii magazinelor se pregătesc cu spor pentru primirea clienţilor, şterg praful de pe vitrine şi aranjează marfa, sperând ca până la sfârşitul serii, rafturile să fie goale, mai ales că stickerele lipite de geamuri anunţă promoţii ce pornesc de la 20% şi merg până la 70%, cu numai câteva zile înaintea sezonului oficial de reduceri.  


Recomandări ZF

Topul celor mai importanţi retaileri de îmbrăcăminte şi încălţăminte

De unde îşi cumpără românii haine şi pantofi

Ce magazine găsiţi în mall-ul Promenada, cel mai recent deschis în Bucureşti. Structura pe etaje


Din puţinii clienţi care colindă mall-ul la scurt timp după ce magazinele şi-au deschis uşile, cei care ies ţinând sacoşe în mâini pot fi număraţi pe degete. Dintre aceştia, majoritatea spun că nu au venit cu gândul la un articol anume, ci doar să vadă “ce mai e la reducere” şi că nu au alocat un anumit buget pentru cumpărături, însă recunosc că nu sunt dispuşi să cheltuie foarte mult. Bugetul limitat se poate vedea în numărul mic de sacoşe pe care clienţii le cară la ieşirea din magazin.  Vânzătoarele se feresc să dea detalii despre evoluţia businessului în perioada de promoţii, dar, spun ele, numărul clienţilor creşte seara. 

Deşi geamurile sunt tapetate cu afişe colorate care anunţă reduceri de până la 70%, clienţii spun că acestea nu sunt reale, promoţiile fiind doar o “păcăleală”.

Emilian ( 21 de ani), student, spune că “nu sunt atras de promoţii şi nici nu am încredere în reduceri. Sunt convins că magazinele măresc toate preţurile înainte, pentru a avea de unde să scadă mai apoi”.

Tinerii sunt, totuşi, cei atraşi de promoţii şi par încântaţi de preţurile reduse cu “până la 50%”. Costi (19 ani) şi colegul său, Ionuţ (18 ani), ambii elevi, spun că au auzit şi ei de tehnica scumpirilor masive înainte de perioada reducerilor, dar consideră că preţurile sunt, totuşi, convenabile. Nici ei nu au venit cu gândul la ceva anume, dar spun că dacă ar găsi ceva care să le placă, şi l-ar cumpăra.

Mall-ul nu este vizitat, însă, doar de tineri. O doamnă de 73 de ani, pensionară, venită să se uite, spune că preţurile nu sunt pentru buzunarele sale, indiferent de “cât zic ei că sunt reduse”. Mai mult, bătrâna nu are încredere în discount-urile afişate de magazine, spunând că “asta este valoarea reală a produselor pe care poţi să le iei şi de la piaţă, pentru preţuri mult mai mici”.
Alina (24 de ani), care lucrează ca asistent farmacist, crede că magazinele aplică reduceri doar articolelor care nu s-au vândut peste an şi că nu va găsi măsura ei, însă şi-a rezervat câteva ore căutărilor.

Cele mai multe magazine au în această perioadă reduceri de 10- 50%, însă există şi câţiva curajoşi care au micşorat preţurile cu până la 70%. De asemenea, reducerile se aplică fie doar anumitor produse, identificate printr-o etichetă specială, fie tuturor produselor de pe stoc, dar şi în această situaţie, promoţia nu se aplică şi colecţiilor noi.

Discount-urile sunt valabile până pe 14 sau 15 ianuarie, potrivit stickerelor de pe vitrinele magazinelor, sau până la epuizarea stocurilor, deşi, teoretic, sezonul reducerilor începe abia în a doua jumătate a lunii şi se încheie pe 15 aprilie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO