ZF 24

Românul de 35 de ani care şi-a făcut cea mai mare agenţie de turism de pe internet: Vrem să creştem ponderea pachetelor turistice şi a city break-urilor la 50%

Autor: Roxana Rosu

22.03.2015, 15:56 3391
Agenţia de turism online Vola.ro are în plan ca anul acesta să crească pon­­derea pachetelor turistice şi a citybreak-urilor în to­tal venituri de la 35% la 50%, în condiţiile în care în pre­zent majo­ri­tatea veniturilor vin din vân­zarea bile­­te­lor de avion.  Compa­nia a încheiat 2014 cu afaceri de 27 milioane euro şi o marjă brută de profit de 11%.
 
„Sunt câteva verticale în turism pe care nu le acoperim. Suntem foarte bine poziţionaţi pe segmen­tul biletelor de avion, dar vrem să creştem la fel de mult şi pachetele turistice, mai ales zona de citybreak, pentru care avem un produs unic pe piaţă.“
 
În ultima perioadă, segmentul de citybreak a avut o creştere expo­nen­ţială în România, Daniel Truică spu­nând că în cazul vola.ro acest produs a cres­cut cu 100% anul trecut şi are o pon­­dere de 20% din venituri. În total, tot ceea ce înseamnă produse nonti­cke­ting reprezintă 35% din afaceri. „Eu aş vrea să fie 50% ticketing şi 50% ce­­le­­­lalte, cât mai repede. Atunci am pu­­tea spune că ne-am diversificat activitatea.“ Pe zona de city-break, Vola.ro a dezvoltat un program care le permite utilizatorilor site-ului să selecteze oraşe multiple, de plecare sau desti­naţie, precum şi să obţină preţurile actuali­zate pen­tru perioade dife­ri­te de timp.
 
„Atunci când caută un produs, cli­en­tul nu are nevoie să introducă date exacte, ci la nivel de lună. Noi arătăm ta­rife începând de mâine până în de­cem­brie de exemplu şi clientul poate fil­tra perioada şi cumpăra imediat pe card.“
 
Cheia creşterii busi­ne­ssului Vola.ro a stat în faptul că agenţia nu s-a poziţionat ca o firmă de turism cla­sică, ci ca una de tehnologie şi mar­ke­ting, iar pentru a-şi atinge obiectivele compania şi-a dezvoltat singură zona tehnică. Din cei 61 de angajaţi, şase lucrează pe zona de IT, iar la Cracovia echipa este chiar mai mare.
 
„Vrem să creştem echipa, să accelerăm proiectele care stau la coadă”.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO