ZF 24

Romtelecom ar putea ajunge la mai puţin de 6.000 de angajaţi în mandatul lui Beckers după acordul prin care Ericsson preia 730 de oameni de la grup

Nikolai Beckers (Cosmote, Romtelecom) şi Jean-Claude Geha (Ericsson), în centrul imaginii, semnează contractul de externalizare. Prima persoană din stânga este Bob Konstantinidis, director executiv operaţiuni şi tehnologie pentru Cosmote şi Romtelecom.

Autor: Adrian Seceleanu

01.07.2014, 13:51 670

Numărul de angajaţi al Romtelecom, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, ar putea scădea în acest an sub plafonul de 6.000 de oameni, după ce operatorul a semnat alături de Cosmote un acord prin care compania suedeză Ericsson va prelua 730 de oameni din departamentele care asigurau operarea şi întreţinererea reţelelor de comunicaţii fixe şi mobile.

În mandatul lui Nikolai Bekers în fruntea celor două companii, care a început la 1 aprilie 2013, Romtelecom şi-a redus deja numărul de oameni, de la 7.330 la finele lunii martie 2013 la 6.685 la finele lunii martie 2014, pe fondul derulării unor scheme de plecare voluntară din companie. Plecările au avut loc şi pe fondul procesului de integrare al Cosmote şi Romtelecom - care a dus la formarea unor echipe de managament comune, situaţie în care unii manageri sau angajaţi au plecat din grup. Integrarea celor doi operatori a accelerat puternic după venirea lui Beckers la Bucureşti, după mai mulţi ani în care progresele pe acest drum au fost foarte puţin vizibile.

În primul trimestru din acest an Romtelecom avea costuri cu personalul de 25,9 mil. euro, faţă de 28,9 mil. euro cu un an în urmă.
Contractul cu Ericsson, care scoate de pe lista de angajaţi a Romtelecom câteva sute de oameni, ar trebui să genereze un impact pozitiv şi pentru profitabilitatea companiei. În primul trimestru din acest an marja profitului operaţional (EBITDA) al Romtelecom era de 24,1% din venituri, faţă de 26,2% în aceeaşi perioadă a anului precedent.

Romtelecom şi Ericsson nu au precizat în comunicatul prin care au anunţat oficial semnarea contractului cu o durată de şapte ani în ce condiţii se realizează transferul celor 730 de oameni, respectiv dacă angajaţii îşi păstrează pachetele salariale, şi pe ce perioadă vor semna contracte de muncă. Cele două companii nu au precizat nici când se va finaliza această operaţiune şi nici care este valoarea contractului dintre cele două părţi.

„Începând cu perioada următoare, un număr de aproximativ 730 angajaţi din echipele Romtelecom şi Cosmote se vor alătura organizaţiei Ericsson Global Services. (…) Acest proces include şi transformarea structurii organizaţionale  din zona de operare şi întreţinere reţea,  prin transferarea unităţilor de afaceri întreţinere reţea pasivă, respectiv monitorizare şi operare reţea fixă şi mobilă către Ericsson România. În baza unui contract cu o durată de 7 ani, Ericsson îşi lărgeşte prezenţa de servicii de suport integrat în România, printr-un nou acord cu Cosmote România şi prin extinderea parteneriatului cu Romtelecom. (…) Ericsson va prelua responsabilitatea pentru operarea şi întreţinerea reţelelor cu şi fără fir, transmisie, domenii core şi IP, precum şi operarea reţelelor pentru sistemele de suport operaţiuni ale Romtelecom şi Cosmote România.”

Acest contract va duce la o eficientizare a operaţiunilor grupului Cosmote şi Romtelecom, a spus şi Nikolai Beckers. “Conceptul de servicii de suport integrat reprezintă un model de afacere menit să optimizeze concentrarea asupra activităţilor de bază, totodată obţinându-se eficientizarea costurilor. Preocuparea noastră continuă de a opera mai bine, mai repede şi mai eficient, oferind în acelaşi timp excelenţă pentru clienţii noştri, ne-a determinat să optăm pentru această soluţie”.

Ericsson a înregistrat anul trecut în România afaceri de 128 mil. euro şi a avut un număr mediu de 1.726 de angajaţi, conform datelor de la Finanţe. Odată cu câştigarea contractului cu grupul Cosmote şi Romtelecom compania suedeză va avea aproxomativ 2.500 de angajaţi în România, devenind astfel unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă din acest punct de vedere.

Reprezentanţii companiei de echipamente şi servicii pentru operatorii de telecom au oferit puţine detalii despre contract. “România este o piaţă foarte importantă pentru Ericsson, motiv pentru care această ţară găzduieşte unul dintre cele patru Centre Globale de Servicii. Acest acord ne va înlesni cunoaşterea pieţei din România, susţinând în acelaşi timp aceşti operatori să îşi optimizeze calitatea reţelei, calitatea serviciilor în general, îmbunătăţind experienţa clienţilor – pentru a încuraja loializarea în rândul utilizatorilor finali”, a declarat Jean-Claude Geha, Vice Preşedinte şi Head of Managed Services Ericsson.

ZF a scris în premieră despre intenţia grupului Romtelecom şi Cosmote de a-şi externaliza operaţiunile de supraveghere şi operare a reţelei în data de 3 aprilie, iar pe 3 iunie a anunţat că Ericsson a câştigat contractul în faţa unor rivali precum Huawei sau Alcatel Lucent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO