ZF 24

S-a asociat cu un grup din Cehia şi speră să vândă de 2 milioane de euro jucării pentru copii

Loredana Barbu, CEO al ADC Blackfire Entertainment România: Există un mare potenţial de creştere pe piaţa locală în materie de jucării

Loredana Barbu, CEO al ADC Blackfire Entertainment România: Există un mare potenţial de creştere pe piaţa locală în materie de jucării

Autor: Corina Mirea

25.01.2015, 12:51 9942

Loredana Barbu, 33 de ani, a lucrat aproximativ opt ani pentru furni­zorul de servicii pentru birouri RTC, iar până la jumătatea lui 2014 a făcut mai multe încercări în ca­drul Diverta – ambele com­panii controlate de antreprenorul Octavian Radu, dar şi în alte afaceri antreprenoriale - însă în vara anului trecut a decis să îşi deschidă propria firmă de distribuţie a jucăriilor.

ADC Blackfire Entertainment România, businessul în care Loredana Barbu este acţionar, speră să ajungă la vânzări de cel puţin 1,4 milioane de euro în 2015.

„Compania este deschisă în perte­neriat cu firma ADC Blackfire Entertainment cu sediul în Cehia, care este şi acţionar majoritar şi care mai este prezentă şi pe piaţa din Germania şi Slovacia. Practic, compania respec­tivă a fost finanţator pentru afacerea din România şi va fi, iar eu am venit cu know-how şi cu administrarea efectivă a businessului de aici”, spune Loredana Barbu, CEO al ADC Blackfire Enter­tain­ment România şi absolventă de contabilitate, dar şi de relaţii eco­no­mice internaţionale la Academia de Studii Economice din Bucureşti.

Ea precizează că anul trecut com­pania a „activat” o lună şi jumă­tate, timp în care a vândut către retaileri precum Carrefour, Cora, Auchan, Selgros, dar şi către jucători din online ca eMAG sau Elefant.ro în jur de 35.000 de jucării.

Astfel, în şaşe sptă­mâni, compania pe care Loredana Barbu o conduce a înregistrat venituri de 700.000 de euro, iar pentru anul acesta antreprenoarea susţine că se aşteap­tă la vânzări cel puţin duble.

ADC Blackfire România distri­buie în prezent păpuşi, jucării de rol şi plu­şuri sub licenţele Frozen, Disney Prin­cess, Disney Sofia şi Disney Fairies, des­­tinate fetiţelor cu vârste de peste 3 ani.

Cele mai bine vândut produse al com­pa­niei au fost din gama Fro­zen, care a ajuns pe rafturile re­taile­rilor din România în circa 20.000 de exem­plare, iar cea mai vândută jucărie a fost păpuşa Snow Glow Elsa (3.800 de bucăţi). 

Acesta este şi cel mai scump produs distribuit de companie, păpuşa fiind vândută la preţuri ce variau între 199 de lei (în hipermar­ke­turi) şi aproape 350 de lei (în maga­zinele online).

„A fost o nebunie cu produsele marca Frozen (un film de animaţie al Disney - n.red.), nimeni nu se aştepta ca acestea să se vândă atât de mult, nici producătorii. Cel mai vândut produs a fost prinţesa Elsa, care cântă şi în română şi în engleză şi a cărei rochie se aprinde şi apoi a fost bagheta sa magică şi care costă 70 de lei”.

În prezent, antreprenoarea are cinci oameni în echipă, un depozit unde stochează toată marfa venită numai din străinătate, de la producători mari.

Comenzile sunt plasate cu aproximativ jumătate de an înainte de termenul la care ar trebui livrate, perioada de producţie în sine fiind de trei-patru luni, iar de mai multe ori pe an antreprenoarea trebuie să meargă la târguri internaţionale de jucării pentru a se hotărâ asupra colecţiilor pe care vrea să le aibă în portofoliu. Ea spune, de altfel, că industria jucăriilor este asemănătoare celei de fashion, existând colecţii de toamnă-iarnă şi de primăvară-vară.

Deşi a început distribuţia produselor către cei mai mari jucători din România, Loredana Barbu precizează că anul acesta vrea să intre cu produsele şi în benzinării sau în reţeaua Kaufland.

„Există un mare potenţial de creştere pe piaţa locală în materie de jucării pentru că cea mai mare parte a banilor se fac în retail, nu există prea multe businessuri, lanţuri mari specializate pe aşa ceva. Eu mă aştept ca anul acesta noi să vindem de cel puţin două ori mai multe ca în cele şaşe săptămâni de anul trecut. Este posibil să ajungem şi la 2 milioane de euro în 2015 pentru că vom avea produse noi”. 

Anul trecut, piaţa de jucării şi jocuri din România a ajuns la aproape 200 de milioane de euro, potrivit unor date transmise de Euromonitor pentru ZF, cea mai mare parte din încasări fiind înregistrate de magazinele specializate, dar şi de lanţurile de retail alimentar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO