ZF 24

S-a întors din SUA şi a adus cu ea un brand de iaurt îngheţat care îi aduce 300.000 € pe an

S-a întors din SUA şi a adus cu ea un brand de iaurt...

Autor: Corina Mirea

05.10.2014, 10:50 7128

Nicoleta Diaconu a revenit în România în urmă cu aproximativ patru ani, lăsând în urmă SUA, unde plecase la studii încă din liceu, pentru a-şi deschide o afacere nouă pentru piaţa lo­ca­lă - un magazin cu iaurt îngheţat, aducând li­cenţa brandului ame­rican Sanoberry.

A început cu un stand amplasat în mal­lul AFI Cotroceni şi o investiţie iniţială care s-a apropiat de 150.000 de euro, iar în prezent firma Yogoberry, care deţine licenţa brandului american pen­tru piaţa locală, are puncte de lucru în mallurile Băneasa din Capitală, Palas din Iaşi, Iulius din Timişoara şi AFI Palace din Ploieşti şi spaţii stradale în Centrul Vechi din Bu­cureşti, pe terasa mallului Promenada şi în Mamaia (deschise anul acesta), care funcţionează în sezonul cald.

„Am plecat din România încă din pe­rioa­da liceului pentru a studia, am lucrat apoi în consultanţă pentru că mi-am dorit să fac şi un MBA, ceea ce s-a şi întâmplat. Am plecat de la început cu gândul de a mă în­toar­ce în ţară şi cum am văzut că în SUA iaur­tul îngheţat este foarte popular, există astfel de magazine la fiecare colţ de stradă, am zis că ar fi bine să aduc o licenţă în Ro­mânia. Este ceva mai costisitoare o licenţă, dar mai permi­si­vă decât o franciză, pentru că, deşi iei re­ţe­tele şi materia primă de la ei, nu îţi spune ni­meni cum să operezi“, spune Nicoleta Diaconu.

La început antreprenoarea importa materia primă, respectiv reţetele direct din SUA, însă odată ce brandul Sanoberry a început să fie cunoscut şi în Europa, conducerea companiei a decis să deschidă o fabrică în Italia, care „alimentează“ licenţele din Europa şi Asia.

În România însă, nici în prezent concep­tul de gustare dulce sub forma unui iaurt în­gheţat cu arome şi topping-uri din fructe sau bomboane nu este foarte cunoscut. Astfel că Nicoleta Diaconu nu se gândeşte să ofere licenţe în România către terţi, pentru că vrea să fie sigură că piaţa este suficient de educată pentru a „scăpa“ brandul din mâini.

„Cel mai greu mi s-a părut şi încă mi se pare lucrul cu oamenii, cu angajaţii. Acum am peste 30 de salariaţi, dar este foarte greu să îi păstrez pentru că foarte mulţi sunt tineri, au între 20 şi 30 de ani şi sunt în tran­zit. Pentru că era un concept nou, în afara faptului că ai nevoie de oameni care să poată răspun­de numeroaselor întrebări ale cli­enţilor, trebuie să ajungă să ştie şi produsul foarte bine. Aşa că pierzi mult timp, resurse şi bani“, explică ea. Totuşi, doi dintre anga­jaţii iniţiali încă au rămas fideli companiei, iar în locaţiile din provincie stabilitatea în rândul angajaţilor este mai mare. În schimb, în astfel de zone, cum ar fi Iaşiul, spre exem­plu, comportamentul consumatorilor este apar­te, astfel că atunci când vremea nu este bu­nă traficul în mall este foarte scăzut şi, prin urmare, şi consumul de iaurt îngheţat se prăbuşeşte.

„În general, cei care ne-au propus să cumpere licenţa Sanoberry de la noi au avut senzaţia că este un business uşor. Cu toate că operarea unui punct de lucru nu este complicată, trebuie să ai un capital iniţial destul de mare, care se apropie de 100.000 de euro, pentru că trebuie să dai 80% din această investiţie numai pe maşinăriile de preparat iaurtul îngheţat“, adaugă antreprenoarea.

Anul trecut, firma Yogoberry a avut afaceri de aproape 300.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe şi pierderi de 30.000 de euro.
Potrivit unor informaţii apărute în presa locală, Nicoleta Diaconu este fiica şefului Fiscului Gelu Diaconu şi, de asemenea, ea este căsătorită cu Wesley Elijah Schroeder, acţionar al unui off-shore (Cartha Limited) care controlează operaţiunile Hotel International din Bucuresti. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO