„Managementul BCR a făcut o treabă grozavă până acum. Eu nu cred că România are perspective atât de negative. Dacă îşi construieşte o infrastructură, vor veni mai multe investiţii şi vor creşte veniturile. Situaţia se poate schimba foarte repede.“
El a evitat însă să facă previziuni privind evoluţia rentabilităţii capitalului la BCR, comparând un asemenea exerciţiu cu „ghicitul într-un glob de cristal“. „Dacă ne uităm la raportul cost/venit de circa 40%, dacă ajungem la o situaţie normală a veniturilor băncii şi dacă reducem nivelul foarte ridicat al creditelor neperformante, România este o piaţă pe care poate fi atins un ROE de peste 15%. Depinde de cum se va dezvolta România în anii care vin.“
Treichl a admis în faţa acţionarilor că a greşit în 2007 când paria că BCR poate ajunge la o rentabilitate a capitalului de peste 35% la nivelul anului 2009, pornind de la o rată de 20% în 2006.
„Ştiu ce am spus atunci, am greşit într-adevăr. Dar dacă ar fi ştiut cineva ce ne aşteaptă, mă întreb de ce niciunul dintre acţionari nu mi-a spus şi mie pentru că ar fi fost în interesul lor.“
În cadrul dezbaterilor din AGA de la Erste au apărut din nou voci care au susţinut că brandul BCR nu mai are valoare şi ca atare nu mai poate fi contabilizat ca activ intangibil, ci ar trebui „şters“ complet din bilanţ.