ZF 24

Şeful Opel România: Clienţii se orientează tot mai mult către maşini „verzi”

Şeful Opel România: Clienţii se orientează tot mai...

Autor: Bogdan Alecu

24.12.2013, 11:36 554

Cei care cumpără în prezent acum o maşină iau decizia în funcţie de preţul de achiziţie, dar şi în funcţie de nivelul emisiilor, în condiţiile în care noile taxe sunt calculate tot mai mult în funcţie de gradul de poluare al automobilului.

„Tendinţa pe care l-am identificat reprezintă achiziţia unor motoare pentru care contează mult şi componente verde, lucru care nu s-a întâmplat până acum. Iar în viziunea clientului, componenta verde înseamnă automat şi taxe mai mici. Verde înseamnă cât înseamnă şi taxele plătite. De asemenea, clientul a devenit tot mai precaut faţă de politica de viitor. Aici un coeficient de emisii bine plasat în categoria sa de piaţă  oferă o siguranţă pentru politica de taxare pe următorii ani”, a spus Cristian Milea, country manager Opel pentru România.

În primele zece luni ale acestui an Opel a înregistrat a doua cea mai mare creştere a vânzărilor după Dacia în top 10 cele mai bine vândute mărci auto, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Vânzările Opel au crescut cu peste 12% în intervalul ianuarie-octombrie comparativ cu perioada similară a anului trecut, la aproape 2.300 de autoturisme. Pe de altă parte, creşterea vânzărilor din acest an vine după ce în 2012 marca Opel a încheiat anul cu o scădere de 50% la 2.246 de maşini, declinul fiind de două ori mai accelerat ca piaţa, care s-a redus cu 24% anul trecut.

„În primele zece luni ale acestui an am reuşit să evoluăm mai bine decât piaţa, care în continuare scade. În cazul Opel, vânzările de autoturisme au crescut datorită conservării portofoliului de clienţi persoane juridice pe care îl avem la care am adăugat clienţi noi  Opel este la 76% din vânzări către persoane juridice, la un nivel peste piaţă, care este de 70%”, a declarat Cristi Milea. El a subliniat că „acest procent covărşitor reprezintă un semnal că zona de antreprenoriat se mişcă în continuare şi este motorul fiecărei companii care a realizat vânzări cu rezultate bune anul acesta”.

Cel mai bine vândut model din gama Opel în acest an a fost Astra, modelul de segment  compact al constructorului german, cu 772 de unităţi vândute în creştere cu 60% comparativ cu perioada similară a anului trecut, împărţite în mod egal între versiunea sedan şi cea hatchback. Mai mult, creşterea a fost susţinută în special de lansarea versiunii sedan a acestuia, în timp ce în acelaşi interval versiunea în cinci uşi a scăzut cu 20%.

„Este de aşteptat faptul că Astra sedan să se vândă mai bine decât versiunea în cinci uşi. Clientul local alege în general berlina în trei volume şi trăim cu acest şablon. Desigur, sunt şi transformări dar nu sunt majore de la un an la altul. Iar faptul că Opel a venit cu noul Astra sedan, cu un design actual şi adaptat la piaţa locală. Ne aşteptam ca aşa să fie lucrurile şi piaţa a fost de acord”, a subliniat Milea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO