ZF 24

Situaţie critică pentru o bancă din top 10. ING: ”ATM-urile, POS-urile, cardurile şi Home Banking-ul nu funcţionează"

Situaţie critică pentru o bancă din top 10. ING:...

Autor: Liviu Popescu, Adelina Mihai

10.09.2016, 18:00 20959

UPDATE 22:00: Sistemul Homebank a început să funcţioneze 

Clienţii ING Bank care au încercat să retragă astăzi numerar cu cardurile emise de bancă sau să plătească la POS-urile locale nu au putut face acest lucru din cauza unor defecţiuni tehnice. Nici tranzacţiile prin aplicaţia Home Bank a ING nu au fost posibile.

"Ştim de problemă. Nu ştim ce a cauzat-o. Momentan avem reprezentanţi care lucrează şi care se concentrează să remedieze problema, iar ulterior vor săpa să vadă ce a cauzat-o. ATM-urile ING, POS-urile ING, cardurile şi Home Banking-ul nu funcţionează", a spus Iosefina Frolu, Corporate Communication Director în cadrul ING Bank.

De alfel, în aplicaţia Home Bank a ING mesajul de întâmpinare pentru clienţi este ”Ne cerem scuze pentru inconvenientul creat, dar pentru moment serviciul ING nu este disponibil”.

Totodată, pe pagina de Facebook a băncii a apărut în urmă cu câteva zeci de minute o postare prin care este semnalată problema: ”Pentru moment sistemele ING sunt nefuncţionale. Lucrăm cu viteză pentru remedierea lor. Ne cerem tuturor scuze pentru neplăcerile create! Vă ţinem la curent pe măsură ce restabilim funcţionalităţile”.

Chiar şi site-ul www.ing.ro nu a funcţionat temporar în cursul zilei de astăzi, în prezent această problemă fiind rezolvată.

ING Bank s-a aflat pe locul 7 în topul celor mai mari bănci din România în 2015, cu o cotă de piaţă de 6,3% anul trecut. Banca avea active în valoare de 23,37 mld. euro în România în 2015.

ING Bank România, sucursala lo­cală a grupului olandez cu acelaşi nume, a obţinut în primul semestru (S1) din 2016 un profit net de 278 mil. lei, în creştere cu 79% comparativ cu aceeaşi peri­­oadă a anului trecut, ascensiunea fi­ind susţinută de vânzarea acţiunilor Visa, pre­­cum şi de creşterea creditării. Cota de piaţă a ING Bank pe partea de creditare a ajuns la 7,1% faţă de 5,4% la finele primului semestru din 2015. Pe partea de depo­zite, cota de piaţă  a urcat la 7,4% com­parativ cu 6,5% în 2015.

Portofoliul de credite al băncii a avansat cu 29% faţă de iunie 2015, la 16,3 miliarde de lei, în principal ca urmare a majorării volumului de credite de nevoi personale şi ipotecare. Cel mai mult a crescut creditarea în lei, cu 55%, la 10,5 miliarde de lei. Pe parcursul primelor şase luni din 2016, ING Bank România a câştigat aproximativ 71.000 clienţi activi noi şi creditarea a crescut cu aproape 30%. Pentru anul 2015, ING a raportat un profit brut de 392 mil. lei (echivalentul a 88 mil. euro), în creştere cu 22% faţă de anul precedent, evoluţie determinată în principal de câştigurile mai mari din dobânzi pe fondul creşterii creditării.  ING Bank avea la finele anului 2015 un sold de credite acordate clienţilor de 14,4 mld. lei (3,2 mld. euro), cu aproape o treime peste nivelul de la finele lui 2014. Astfel, olandezii şi-au crescut cota de piaţă pe creditare la 6,3%, cu 1,5 puncte procentuale peste nivelul din decembrie 2014.