Identificarea unor parteneri de afaceri sau a unor noi clienţi, sau ceea ce corporatiştii numesc networking, dar şi ţintirea unor salarii mai mari sunt cele mai importante motivaţii pentru care absolvenţii din România aleg să studieze în cadrul cursurilor unui program MBA, în timp ce calea antreprenoriatului rămâne rezervată celor care deja au riscat să-şi înceapă o afacere proprie, arată cercetarea realizată de Ziarul Financiar.
Cei mai mulţi dintre absolvenţii de MBA care au fost întrebaţi care este cel mai important motiv pentru care au ales să se înscrie la program au acordat 4,2 puncte networkingului (după o evaluare pe o scală de la 1 la 5, în care 1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 în foarte mare măsură) , 4 puncte creşterii veniturilor şi doar 3,7 puncte pentru începerea unui business propriu. Statistica nu este cu mult diferită de clasamentul din 2013, însă prăpastia dintre primele două criterii şi antreprenoriat pare să se reducă.
În privinţa atingerii obiectivelor, networkingul a fost ţinta atinsă de 90% din absolvenţi, în timp ce creşterea veniturilor a fost de 65%, iar promovarea în interiorul companiei de 49%. Alte obiective asumate, ca schimbarea angajatorului sau a domeniului de activitate, au fost atinse de circa un sfert din absolvenţi. Antreprenorii care urmează programele de MBA sunt cel mai adesea deja „trecuţi“ de primele emoţii ale începerii unei afaceri proprii şi caută în studiile postuniversitare oportunităţi de extindere şi dezvoltare strategică a businessului.