ZF 24

Sondaj Cargus: Românii şi-au schimbat obiceiurile de Paşte şi cumpără online gadgeturi şi jucării, în locul tradiţionalelor haine noi

Sondaj Cargus: Românii şi-au schimbat obiceiurile de...

Autor: Roxana Rosu

16.04.2025, 11:32 98

Coşul de cumpărături online pentru Paşte s-a modificat anul acesta, gadgeturile, electrocasnicele, dar şi jucăriile sau alte cadouri tech fiind printer cele mai populare achiziţii, în timp ce hainele şi încălţămintea, altădată simboluri ale pregătirilor pentru Paşte, au coborât pe locul doi în clasamentul preferinţelor, potrivit unui sondaj naţional realizat de compania de curierat Cargus în mediul urban.

Patru din zece români aleg acum cadourile din zona digitală, iar 27% merg în continuare spre zona de fashion.

Pentru tinerii din generaţiile Z şi Millennials, interesul este şi mai mare, peste 41% dintre ei spunând că aleg cu prioritate produsele digitale.

„Paştele devine un barometru interesant pentru tendinţele de consum online, evidenţiind schimbările ce apar chiar şi în cazul tradiţiilor populare. Coşul de cumpărături se distanţează de specificul istoric al cadourilor de Paşte, fiind orientat tot mai mult către produse practice şi de actualitate, în special în rândul tinerilor. Comportamentul de consum se adaptează stilului de viaţă rapid şi flexibil, datorită atât preferinţelor cât şi nevoilor de a fi în permanenţă în pas cu ultimele noutăţi”, explică Şerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus. Compania înregistrează înaintea Paştelui un volum mediu săptămânal de livrări cu 5% mai mare faţă de o perioadă obişnuită, compania având peste 2.100 de curieri la nivel naţional.

Statisticile arată că aproximativ 22% dintre clienţi cumpără online şi produse alimentare şi băuturi pentru masa de Paşte, iar alţi 17% dintre respondenţi comandă decoraţiuni tematice de Paşte pentru casă şi grădină.

Peste o treime dintre participanţi (37%) declară că nu fac achiziţii online dedicate Paştelui, tendinţă mai pronunţată în rândul Baby Boomers, unde procentul ajunge la 42%.

Când vine vorba de planificarea cumpărăturilor de Paşte, cei mai mulţi români (aproximativ 35%) încep pregătirile cu aproximativ două-trei săptămâni înainte de sărbători, în timp ce 29% preferă să lase totul pe ultima săptămână. Circa 9% aşteaptă weekendul de dinaintea Paştelui, iar un sfert dintre respondenţi declară că nu fac cumpărături speciale cu această ocazie.

Livrarea la domiciliu rămâne prima alegere pentru majoritatea românilor (61%), dar tot mai mulţi încep să apeleze şi la opţiuni alternative. Aproximativ 44% dintre respondenţi spun că folosesc puncte fixe pentru a ridica comenzile, proporţia fiind semnificativ mai mare în rândul tinerilor. Reţeaua SHIP & GO operate de Cargus numără peste 2.000 de locaţii active în toată ţara.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels