Sorana Georgia, directorul executiv al Billa România:
În zonele cu şomaj mare precum Galaţi şi Brăila lucrurile merg greu, însă în zonele dezvoltate precum Bucureşti, Timişoara sau Sibiu vedem creşteri puternice de vânzări.
Clienţii sunt reticenţi în a cheltui bani mulţi. Numărul de clienţi este în creştere, chiar şi pe magazinele vechi - cu o istorie de peste trei ani. Bonul de casă este însă în scădere.
Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de supermarketuri Billa, spune că observă o divizare a magazinelor companiei, astfel că unităţile din zonele cu şomaj mare şi putere mică de cumpărare postează scăderi, pe când magazinele din Capitală sau din alte zone cu economie bine dezvoltată au vânzări în creştere.
Billa a terminat anul trecut cu afaceri de 1,36 mld. lei (307,5 mil. euro), în creştere cu 7,3% faţă de 2012 în monedă locală. În aceeaşi perioadă compania a ajuns la 80 de magazine, faţă de 71 în anul anterior, astfel că vânzarea per magazin a scăzut cu circa 4%, potrivit calculelor ZF care nu ţin cont de data de deschidere a magazinului.
„Creşterea businessului a venit pe de-o parte din expansiune, iar pe de alta din creşterea vânzărilor la unele magazine deja existente. În zonele cu şomaj mare precum Galaţi şi Brăila lucrurile merg greu, însă în zonele dezvoltate precum Bucureşti, Timişoara sau Sibiu vedem creşteri puternice de vânzări.“
Românii continuă să caute promoţii şi oferte, preţul fiind în continuare argumentul suprem în procesul de achiziţie, la circa şase ani de la izbucnirea crizei financiare. Astfel, numărul de bucăţi cumpărate creşte, însă valoarea per produs este în scădere, spune Sorana Georgia, directorul executiv al Billa România.