ZF 24

Spălătoria ecologică Blue Lagoon Clean a ajuns la afaceri de 3 mil. lei şi aşteaptă o creştere de 40%

Un start-up pe zi

Spălătoria ecologică Blue Lagoon Clean a ajuns la afaceri de 3 mil. lei şi aşteaptă o creştere de 40%

Cristina Tarasevici şi Vlad Elias, cei doi acţionari ai Blue Lagoon Clean

Autor: Alexandra Cepăreanu

16.04.2019, 17:33 470

Spălătoria şi curăţătoria ecologică Blue Lagoon Clean, înfiinţată în 2013 printr-o in­ves­tiţie de 100.000 de euro, a înregistrat afa­ceri de 3 milioane de lei (630.000 de euro) în 2018 şi aşteaptă o creş­te­re de 40% a cifrei de afaceri la final de an, a spus pentru ZF Cristina Tarasevici, director general al companiei.

„Cifra de afaceri pe 2017 a fost de 2,1 mi­lioane lei (441.000 de euro), iar în 2018 a fost de 3 milioane lei (630.000 de euro). Anual, compania marchează creşteri ale cifrei de afa­ceri cu 30-40% în comparaţie cu media pie­ţei, care consemnează creşteri de 6-8% anual. Pentru anul în curs estimăm o cifră de afaceri de 4,2 – 4,4 milioane lei (924.000 de euro), în creştere cu 40% faţă de 2018, şi o cotă de piaţă de 8% din totalul pe Bucureşti, care se ridică la valoarea de aproximativ 50 de milioane de euro“, a spus Cristina Tarasevici.

Antreprenoarea este absolventă a Facul­tă­ţii de relaţii economice internaţio­nale, iar după terminarea facultăţii şi-a început o ca­rieră în domeniul consultanţei. Ea a povestit că a pornit businessul Blue Lagoon Clean din propria nevoie, astfel că în 2013 a investit 100.000 de euro pentru înfiinţarea şi deschi­derea spălătoriei ecologice. În 2014,  s-a ală­tu­rat businessului Vlad Elias, absolvent al Facultăţii de afaceri internaţionale, care an­te­rior a activat în domeniul consultanţei fi­nan­ciare timp de 10 ani, ocupând poziţia de di­rector departament francize şi parteneri în ca­drul unei companii de brokeraj de credite din România.

Pe parcursul celor şase ani de activitate sumele investite în business ating 900.000 de euro, cea mai mare parte din sumă fiind in­ves­ti­tă în centrul de procesare din Panteli­mon, care generează în prezent jumătate din cifra de afaceri înregistrată de companie.

„Centrul de procesare din Pantelimon asigură în prezent 50% din cifra de afaceri, iar în 2019 estimăm că va urca la 80% din total. Această unitate deserveşte clienţii care beneficiază de serviciul de colectare şi li­vrare gratuită. În 2018, centrul din Pante­limon a fost desemnat cel mai mare centru de procesare ecologică a hainelor din sud-estul Europei, fiind construit pe o suprafaţă de peste 700 mp şi având o capacitate de cură­ţare de 5 tone de haine pe zi“, a povestit antreprenoarea.

În prezent, compania gestionează trei centre de procesare, unu în mallul Park Lake, unu în Auchan Crângaşi şi pe cel din Pantelimon, însă serviciile companiei sunt disponibile în Bucureşti şi Ilfov prin serviciul de colectare şi livrare.

De la începutul activităţii până în prezent, compania are un total de peste 105.000 de clienţi. Lunar, compania deserveşte peste 3.000 de clienţi şi procesează peste 25.000 de articole de îmbrăcăminte.

„Din cei 3.000 de clienţi activi lunar, 1.000 optează pentru serviciul de colectare şi livrare. De altfel, bonul mediu este de aproximativ 97 de lei şi numără circa opt articole.“

Serviciul de colactare şi livrare a hainelor este pus la dispoziţia clienţilor prin propria flotă de maşini a companiei care numără şapte autoturisme. Reprezentanta a spus că până la finalul anului 2019 va mai achiziţiona încă trei autoturisme.

În cadrul spălătoriei ecologice Blue Lagoon Clean lucrează în prezent 30 de persoane, „cu experienţă anterioară în domeniu, dar şi perfecţionaţi în cadrul Centrului de Formare Profesională de care compania dispune“, a adăugat antreprenoarea.

Planurile de dezvoltare pentru anul în curs vizează consolidarea prezenţei pe piaţa din Bucureşti prin creşterea cotei de piaţă de la 5% cât a avut în 2018 la 8%, dar şi consolidarea echipei de management şi automatizarea anumitor procese de lucru.

„Ca şi politică de dezvoltare ne dorim să ne consolidăm prezenţa în Bucureşti şi să ne creştem cota de piaţă de la 5%, cât am avut în 2018, la 8% în 2019. Obiectivele principale pentru 2019 ţin de consolidarea echipei de management şi de automatizarea unor procese de lucru, cu alte cuvinte eficientizarea procesului de lucru. De asemenea, luăm în considerare extinderea la nivel naţional exclusiv prin acordarea de francize.“

AFACERI DE LA ZERO