Start-up-ul românesc de tehnologie Footprints AI, care a dezvoltat o platformă de retail media de tip SaaS, bazată pe AI, ce ajută retailerii să îşi crească profiturile prin conectarea datelor din magazinele fizice cu publicitatea digitală, are în prezent deschisă o campanie de strângere de fonduri pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, prin intermediul căreia şi-a propus să atragă 100.000 de euro.
În total, valoare rundei actuale de finanţare este de 2 milioane de euro, start-up-ul reuşind să obţină deja un angajament în valoare de 1,5 milioane de euro de la fondul de investiţii Catalyst România. Proiectul este evaluat la 11,5 milioane de euro, înainte de investiţie, runda actuală de finanţare fiind necesară pentru accelerarea dezvoltării platformei şi pentru extinderea operaţiunilor şi creşterea prezenţei Footprints AI pe pieţele cheie din regiunea Europei Centrale şi de Est, dar şi din Orientul Mijlociu sau zona Asia-Pacific.
Anul trecut, veniturile start-up-ului au crescut la 650.000 de euro, de la 180.000 de euro în 2022, iar pentru final de 2024 preconizează că va ajunge la 2,3 milioane de euro. Modelul de business al Footprints AI se bazează pe abonamente, iar start-up-ul primeşte şi o cotă de 35% din profituri din monetizarea conţinutului media de retail.
Clienţii ţintă ai Footprints AI sunt în principal companiile din sectorul de retail, centrele comerciale şi mall-urile, dar şi companiile de servicii financiare, cele din sectorul auto, telecomunicaţii şi din industria farmaceutică.
În prezent, start-up-ul are în portofoliu clienţi precum Profi, Rimi Baltics, Auchan, Lagardere, Bolt, MAS Group, Majid Al Futtaim, Hyundai, Land Rover Jaguar şi Ţiriac Group, precum şi parteneriate cu Microsoft, Amazon, UST, Tata Consultancy Services, Vodafone.