ZF 24

Start-up-ul românesc Bankata vrea să atragă o finanţare de 350.000 euro pentru expansiunea europeană

Start-up-ul românesc Bankata vrea să atragă o...

Autor: Ioana Niţă

18.02.2025, 21:58 250

Fintech-ul românesc Bankata, care a dezvoltat o platformă prin care utilizatorii pot compara diferite tipuri de produse financiare, a deschis o rundă de finanţare de tip seed prin care şi-a propus să atragă 350.000 de euro cu ajutorul platformei de crowdfunding SeedBlink. Fondurile vor susţine planurile de dezvoltare şi expansiune ale start-up-ului în Europa Centrală şi de Est.

Bankata şi-a propus să simplifice managementul financiar, oferind utilizatorilor acces la produse financiare personalizate şi instrumente de bugetare într-o singură platformă. Înfiinţat în 2021, start-up-ul a ajuns în prezent la 350.000 de utilizatori activi ai platformei şi la 10.000 de instalări ale aplicaţiei. Totodată, până acum Bankata a generat vânzări de produse de credit în valoare de 1,5 milioane euro.

Platforma se diferenţiază prin utilizarea inteligenţei artificiale pentru a oferi recomandări financiare personalizate şi prin modelul său de business diversificat, care include generare de lead-uri B2B2C, comisioane de marketing şi abonamente. Pentru anul 2025, start-up-ul are în plan să lanseze şi servicii dedicate IMM-urilor.

Noua rundă de finanţare va susţine trei direcţii strategice principale: dezvoltarea de noi funcţionalităţi pentru managementul finanţelor personale şi corporative, intensificarea eforturilor de marketing pe pieţele europene cheie şi accelerarea expansiunii internaţionale prin parteneriate cu instituţii financiare locale.

Bankata ţinteşte o cotă de 10% din piaţa portofelelor digitale din Europa Centrală şi de Est, poziţionându-se strategic într-un sector fintech european care, conform estimărilor, va atinge 188,06 miliarde dolari până în 2029, cu o rată de creştere anuală compusă de 24,22%.

Start-up-ul este condus de Diana Perianu în rolul de CEO, care vine cu experienţa de scalare a unei platforme similare până la listarea NASDAQ, alături de Andrei Perianu (COO) şi Mihai Dumitru (CMO).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels