ZF 24

Statul are doar patru proiecte noi în topul investiţiilor prioritare de anul acesta. Toate sunt de infrastructură

Autor: Andreea Neferu

02.04.2014, 00:08 2999

Statul are pentru acest an un buget de investiţii de 3 mili­arde de euro, în creştere cu 12% faţă de 2013, fiind astfel cel mai mare investitor din piaţa de construcţii. Plecând de la această premisă, Business Construct a analizat proiectele considerate prioritare din punctul de vedere al sumelor alocate şi capacitatea acestora de a resuscita o piaţă a construcţiilor care în ciuda vremii bune de ieşit pe şantiere, pare că-şi continuă letargia la începutul acestui an.

Oricine are curiozitatea să consulte pe Google Maps modul în care arată reţeaua de autostrăzi din Europa va ajunge invariabil şi la următoarea concluzie: subdezvoltarea infrastructurii de transport din România se vede „din cosmos“.

Cu doar 645 de kilometri de autostrăzi şi cu tronsoane împrăştiate în toată ţară, România a rămas la capitolul infrastructură rutieră şi în urma unor state precum Serbia sau Bulgaria. Totodată, trenurile de călători circulă în medie cu doar 43 de kilometri pe oră, în timp ce japonezii fac deja teste pe trenuri cu levitaţie magnetică ce ating 500 km/h.

Cu toate acestea, lucrările de construcţii din România au înregistrat anul trecut o scădere de 1,6%, de fondul unui declin de 1,9% al lucrărilor de infrastructură, în condiţiile în care guvernul s-a văzut în situaţia de a tăia investiţiile pentru a-şi putea îndeplini ţintele bugetare, în timp ce la conducerea Ministerului Transporturilor s-au aflat în ultimii doi ani şase politicieni - Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Ramona Manescu şi acum Dan Şova.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 02.04.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24