ZF 24

Ştefan Tudose, Art Match: Am livrat către lanţurile de retail mii de panouri din plexiglas. Va fi cerere pentru echipamentele specifice acestei crize până la finalul anului, cel puţin. „Suntem în discuţii să dezvoltăm proiecte care vizează protecţia angajaţilor cu firme care operează activităţi de birou în spaţii deschise şi cu jucători din zona de producţie“

În prezent, compania se află în discuţii cu jucători activi în diverse sectoare, precum cel de producţie, care caută soluţii de reamenajare a spaţiilor pe care le gestionează, pentru a se pregăti pentru data de 15 mai, când se va ridica starea de urgenţă şi îşi vor putea redeschide activităţile.

În prezent, compania se află în discuţii cu jucători activi în diverse sectoare, precum cel de producţie, care caută soluţii de reamenajare a spaţiilor pe care le gestionează, pentru a se pregăti pentru data de 15 mai, când se va ridica starea de urgenţă şi îşi vor putea redeschide activităţile.

Autor: Alexandra Cepăreanu

01.05.2020, 17:30 471

Compania românească Art Match, producătorul şi furnizor de elemente de mobilier şi infrastructură pentru reţelele de magazine sau spaţii comerciale, activ din 1998, a deschis o nouă linie de business în timp de pandemie, şi anume producţia de panouri din plexiglas şi viziere, ca urmare a cererii crescute pe aceste segment.

„Nevoia din retail a generat apariţia unei noi game de produse şi practic o nouă linie de business. Această activitate a venit peste o scădere a activităţii de bază a companiei, iar cifra de afaceri pe lunile martie-aprilie nu a suferit modificări substanţiale. Am livrat către lanţurile de retail mii de panouri din plexiglas“, a spus pentru ZF Ştefan Tudose, executive manager în cadrul Art Match.

În cele două unităţi de producţie pe care le deţine compania, una în Timişoara, unde se află şi sediul central, şi una în Bucureşti, compania produce şi viziere pentru lucrătorii comerciali care lucrează la raft, dar şi pentru cei care lucrează în benzinării. Art March a încheiat anul 2019 cu afaceri de peste 10 milioane de euro.

Ştefan Tudose consideră că nevoia de astfel de echipamente, specifice crizei generate de pandemia de Covid-19, va exista cel puţin până la sfârşitul acestui an, deoarece toate sectoarele de activitate vor fi nevoite să respecte regulile de distanţare fizică, iar aceste produse pot reprezenta o soluţie.  „Cred că va fi nevoie de echipamente de genul acestor panouri încă un an de acum încolo, dacă nu mai mult. Businessul principal va rămâne de bază pentru cifra de afaceri a companiei. Cred că cifra de afaceri va creşte datorită acestei nevoi particulare a pieţei doar pentru companii mici şi mijlocii.“

În prezent, compania se află în discuţii cu jucători activi în diverse sectoare, precum cel de producţie, care caută soluţii de reame­najare a spaţiilor pe care le gestionează, pentru a se pregăti pentru data de 15 mai, când se va ridica starea de urgenţă şi îşi vor putea redeschide activităţile.

„Avem deja discuţii şi proiecte cu com­panii care operează activităţi de birou în spaţii deschise, cu companii din zona de producţie. Mai este domeniul hotelier, saloanele de înfrumuseţare. Ştim cum a reacţionat retailul, avem un tipar. Urmează fabricile, unde vom avea probabil într-o lună un tipar de echipamente“, a adăugat Ştefan Tudose.

El afirmă că şi magazinele din spaţiile comerciale vor instala panouri de protecţie la casele de marcat, dar şi zonele de food din cadrul mallurilor pot apela la aceste echipamente pentru a delimita spaţiul dintre mese din zonele special amenajate.

„Există diverse proiecte pe zonele în care există contact cu publicul sau între angajaţi. Trebuie să ne uităm şi la clădirile de birouri ale căror angajaţi acum lucrează de acasă şi care se vor întoarce la birou. Astfel, spaţiile de birouri va trebui să sufere modificări.“

Activitatea de producţie a echipamentelor specifice acestei perioade a permis companiei să îşi ţină activi toţi cei aproximativ 270 de angajaţi.

„Nu avem niciun coleg în şomaj tehnic, doar colegi care lucrează de acasă şi am organizat munca ţinând cont de măsurile de protecţie necesare. Activăm şi peste graniţele ţării, în Serbia, Ungaria şi Germania prin filiale proprii.“

De asemenea, 80% din materia primă este importată din ţări precum Germania, Belgia şi Olanda. Portofoliul Art March este compus din companii precum Kaufland, Auchan, Lidl, Penny Market, Carrefour, OMV, Help Net, Dona, Sensiblu.

Discuţiile cu retailerii în privinţa dezvoltării unor soluţii pentru protecţia angajaţilor de la casele de marcat au început în luna februarie, iar dezvoltarea unor prototipuri de panouri de protecţie a durat câteva ore, a menţionat Ştefan Tudose.

„Am avut două săptămâni în care am muncit la foc continuu. Spre exemplu, în Auchan sunt între 80 şi 50 de case de marcat, iar retailerul are pe piaţa locală peste 30 de locaţii, un astfel de proiect a fost livrat în tranşe, în 4-5 zile.“

Pe lângă activitatea de producţie şi furnizare a echipamentelor specifice crizei, compania încă îşi continuă activitatea de bază, având în vedere că unii retaileri au decis să continue planurile de expansiune anunţate la începutul anului.

„Vom avea întâlnire la Sibiu cu managementul Hornbach pentru a discuta deschiderea magazinului din Oradea. Din câte ştiu, majoritatea retailerilor care aveau planuri de extindere pentru acest an le continuă.“

De asemenea, Viorel Verzea, fondatorul companiei Verla, furnizor român pentru industria de publicitate şi amenajări interioare, spune că a înregistrat comenzi de peste 10.000 mp de folie transparentă folosită la fabricarea panourilor şi vizierelor,în primele săptămâni de la declararea pandemiei. Verla are trei depozite proprii la Cluj, Bucureşti şi Iaşi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO