ZF 24

Studiu: 80% dintre români caută în mod special produsele româneşti atunci când merg la cumpărături

Studiu: 80% dintre români caută în mod special...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

28.11.2018, 18:11 520

Aproximativ 80% dintre români caută în mod special produsele autohtone atunci când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine, tocmai pentru că oferta acestora include produse româneşti (29%), arată cel mai recent studiu în domeniul retailului realizat de compania MKOR Consulting

Studiul mai arată şi că, atunci când vine vorba despre produsele alimentare, de îngrijire personală şi de curăţenie, consumatorii români pun calitatea şi siguranţa pe primul loc. 

Astfel, 2 din 3 români aleg produsele de consum care le oferă cel mai bun raport calitate‑preţ, iar pentru mai mult de jumătate dintre aceştia (51% ) calitatea este mai importantă decât preţul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate dintre consumatori se asigură că produsele conţin ingrediente sigure şi de calitate.

Pe de altă parte, 96% dintre consumatorii români includ în coşul lor lunar de cumpărături produse alimentare, de curăţenie şi de îngrijire personală româneşti.

Mai mult, 80% dintre ei caută în mod special produsele autohtone când merg la cumpărături. Analiştii MKOR Consulting arată că această predilecţie pentru produsele româneşti vine şi datorită faptului că românii vor să contribuie la bunăstarea ţării.

Astfel, 47% dintre aceştia cred că aşa pot susţine companiile româneşti şi 37% vor să ajute micii întreprinzători, cumpărându-le produsele.

În plus, produsele autohtone se bucură de o apreciere mai mare în rândul consumatorilor: 43% cred că sunt superioare din punct de vedere calitativ, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.

„Deşi se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, produsele româneşti nu se bucură de o promovare pe măsură.”, afirmă Luiza Coneac, research manager MKOR Consulting.

Pe de altă parte, 47% dintre consumatorii de produse româneşti consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca „Fabricat în Romania”. 

Doar 4% dintre români spun că ar alege produsele de import în locul celor autohtone. Însă chiar şi aceştia o fac mai ales pentru că nu găsesc rapid, la îndemână, produse româneşti (24% dintre cei care aleg produse străine), nu au suficientă încredere sau nu sunt informaţi despre calitatea produselor locale (22%) ori pur şi simplu nu ştiu care sunt produsele româneşti pentru că nu sunt suficient promovate (17%).

Studiul „Preferinţa pentru produse româneşti” a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eşantion de 1,067 respondenţi cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă şi distribuţie regională. Nivelul de încredere este de 95%, cu o marjă de eroare de 3%.

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Ea are titlul de MBA, obţinut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO