ZF 24

Tarom a lansat implementarea restructurării: Vor rămâne 1.316 angajaţi, aproape jumătate faţă de 2017. 80 de posturi urmează a fi restructurate

Tarom a lansat implementarea restructurării: Vor...

Autor: Bogdan Alecu

30.07.2021, 21:49 333

Compania Naţională Tarom a demarat astăzi programul de restructurare prin care va ajunge la un total de 1.316 salariaţi, potrivit unor surse apropiate companiei. Pentru a ajunge la această cifră compania trebuie să renunţe la circa 80 de angajaţi. Potrivit unui document intern iniţia; erau vizate 214 angajaţi, la nivelul lunii martie când a fost depus planul la Comisia Europeană, însă dintre aceştia o parte au ales să plece.

Spre comparaţie, Tarom avea în 2017 circa 2.500 de angajaţi, cifră care a scăzut treptat – 1.900 de angajaţi în 2019, şi 1.600 la începutul acestui an.

Începând cu luna iunie a acestui an Tarom are un nou director general, Cătălin Radu Prunariu, care lucrează de 12 ani în cadrul operatorului aerian, inclusiv ca pilot, ultima funcţie deţinută fiind cea de director operaţiuni zbor.

El preia funcţia de la Mihăiţă Ursu, care a fost numit în iunie 2020.

Cătălin Prunariu îşi propune să implementeze un model de operare eficient, prin adaptarea rolului companiei pe piaţa de transport aerian, atât la nivel naţional, cât şi european, în scopul asigurării profitabilităţii şi a stabilităţii pe termen lung.

Noul manager preia conducerea într-o perioadă dificilă pentru industria aeronautică şi pentru Tarom, companie care se confruntă cu probleme financiare serioase.

Sectorul transportului aerian de pasageri a înregistrat o scădere semnifi­cativă în 2020, de peste 60% faţă de anii anteriori, generând pierderi însemnate pentru operatorii din acest sector.

Potrivit unui comunicat anterior al Tarom, într-un context de piaţă extrem de dificil, redresarea companiei într-un termen scurt a devenit critică, fiind necesar ca măsurile de reducere de costuri implementate deja în perioada de lockdown (şomaj tehnic pentru categoriile de personal cu activitate redusă, desfiinţarea mai multor agenţii interne şi externe, implementarea unui program de plecări voluntare, reducerea cheltuielilor de operare, conservarea aeronavelor la sol) să fie dublate de măsuri cu impact pe termen mediu şi lung.

Din 2008, Tarom a acumulat pierderi de peste 1,8 miliarde de lei, iar anul trecut, potrivit unor estimări a putea avea un minus de peste 315 mi­lioane de lei (circa 65 de milioane de euro), la rivalitate cu pierderile enorme din 2010, când firma a avut pierderi de 332 de milioane de lei.

Cătălin Prunariu este fiul cosmonautului Dumitru Prunariu şi a început să lucreze în cadrul Tarom în anul 2009, în calitate de copilot, ulterior profesând ca pilot comandant, instructor şi examinator.

În paralel, între 2012 şi 2017, a fost membru în Consiliul de Administraţie al Autorităţii Aeronautice Civile Române.

În perioada 2019-2020 a ocupat funcţia de inspector-şef pentru operaţiuni aeriene.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO