ZF 24

Tarom introduce o cursă nouă spre Italia

Tarom introduce o cursă nouă spre Italia

Autor: Florin Gheţău

13.06.2014, 17:24 939

Potrivit şefului Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Cristian Adomniţei, primul zbor dinspre Milano spre Iaşi a avut un grad de ocupare de peste 75 la sută, un procent similar fiind înregistrat şi la cursa retur programată tot în cursul zilei de vineri.

"Este un zbor care nu a avut parte de multă publicitate şi nici nu a fost mult timp la dispoziţie pentru a putea fi cumpărate bilete online. Cu toate acestea, rata de ocupare a locurilor pentru cursa de astăzi (vineri - n.r.), de la Milano spre Iaşi, este de peste 75 la sută. Este o cifră foarte bună în industria aviaţiei pentru un prim zbor, pe orice fel de rută. Toate celelalte şase zboruri externe de pe Aeroportul Iaşi, adică Londra, Tel Aviv, Viena, Roma, Torino, Bologna sunt profitabile", a declarat Cristian Adomniţei.

El a anunţat că următoarele destinaţii externe avute în vedere pentru a fi operate de pe aeroportul ieşean sunt Paris, Amsterdam, Veneţia, Bruxelles şi o localitate din Germania.

La rândul său, directorul aeroportului ieşean, Marius Bodea, a declarat că estimează în acest an un trafic de 270.000 de pasageri pe aeroportul din Iaşi, cu 40.000 mai mulţi decât anul trecut.

"Este extrem de important să avem un grad mare de ocupare încă de la început. Potenţialul de pe aeroportul din Iaşi este enorm. Pe lângă turişti, ruta de Milano poate aduce şi investitori din acea zonă industrializată către comunitatea noastră. Pentru început vom avea două zboruri pe săptămână, la ore foarte bune. Din iarnă vom avea o îmbunătăţire şi a orarului pe zborurile către Roma şi Londra", a declarat Marius Bodea.

Noua pistă a aeroportului din Iaşi, având lungimea de 2.400 de metri, va fi finalizată în luna noiembrie a acestui an, cu şapte luni mai devreme decât prevedea contractul iniţial încheiat între constructori şi conducerea aeroportului.

Investiţia Consiliului Judeţean Iaşi se ridică la 139 milioane de lei, lucrările fiind realizate de asocierea formată din firmele Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Group. Pista va avea 2.400 de metri lungime, faţă de 1.800 de metri cât are cea actuală.

În ultimii ani, mai multe companii aeriene au invocat că nu pot opera pe aeroportul din Iaşi atât din cauza calităţii precare a pistei, cât şi a dimensiunilor reduse ale acesteia, fapt care nu permite aterizarea sau decolarea avioanelor în condiţii de siguranţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO