ZF 24

„Terenul de joacă“ al miliardarilor, la ora bilanţului: Câţi bani au făcut marii petrolişti anul trecut

„Terenul de joacă“ al miliardarilor, la ora...

Autor: Roxana Petrescu

09.06.2015, 00:07 1803

Numitorul comun al celor mai mari jucători de pe o piaţă de circa 9,5 miliarde de euro cu peste 2.000 de benzinării a fost creşterea profitului, în contextul în care evoluţia vânzărilor nu a produs surprize.

În total, cele mai mari cinci companii petroliere din România au înregistrat anul trecut un business de 35,8 miliarde de lei (circa 8 miliarde de euro), un nivel relativ stabil, dar profitul lor cumulat a bifat un avans de peste 30%, schimările remarcabile find evoluţia pozitivă a rezultatelor Rompetrol şi Lukoil

OMV Petrom Marketing, compania care grupează businessul celor 544 de benzinării Petrom şi OMV, conduce detaşat acest clasament, firma având o cotă de piaţă de 34%, potrivit datelor din raportul anual. „Circa 75-80% din vânzările OMV Petrom Marketing se realizează pe segmentul de retail, iar restul pe partea comercială. Este o împărţire a vânzărilor relativ constantă“, a explicat Radu Căprău, preşedintele consiliului de administraţie al OMV Petrom Marketing. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO