ZF 24

Test Auto ZF: 3.700 km cu Ford Mondeo, Expresul de Frankfurt

In Szeged (Ungaria) traficul este mai mult decat lejer duminica.
25.09.2009, 12:22 81

Un drum in afara tarii de cateva mii de kilometri isi poateoferi cea mai buna imagine de ansamblu despre o masina. O testezisi pe drumuri virajate, si pe autostrazi, si pe Autobahn fara aavea limita de viteza. In plus ai ocazia de a petrece suficient demult timp in masina pentru a-i descoperi toate defectele sicalitatile.

Calatoria din acest an catre Salonul Auto de la Frankfurt amales sa o efectuam cu un Ford Mondeo Titanium S, cu motorul dieselde 2,2 litri TDCi, de 175 CP si 400 Nm - motor suficient de mare sielastic pentru a merge cu 200 km/h fara probleme prin Germania sicare dispune de un portbagaj incapator pentru toate bagajele.

La prima vedere ai tendinta sa ignori confortul oferit descaunele unei masini, deoarece nu ai ocazia sa stai in ele chiar sizece ore. Dar la Mondeo ajungi sa le apreciezi foarte mult. La felcum apreciezi si senzatia oferita de finisajele din piele de peportiere si spatiul disponibil pentru pasagerul din dreapta. Potspune acelasi lucru si despre spatiile de depozitare. Indiferent delocul unde stai in masina, intotdeauna ai unde sa-ti pui o sticlade apa, sau cateva batoane de ciocolata, si desigur telefoanelemobile - pentru care exista un spatiu special amenajat la bazaconsolei, care dispune si de o suprafata cauciucata, pentru caacestea sa nu alunece.

Daca am fi efectuat un test normal, de maximum 1.000 km cusiguranta nu am fi ajuns sa apreciem aceste "detalii" dar dupapatru zile de stat in masina este cu totul alta discutie.
In cei aproape 3.800 km, dintre care 1.200 km prin Romania, Mondeoa consumat in medie 6,8 litri/100 km, adica in total 260 de litride motorina, sau aproape patru rezervoare pline - putin daca negandim ca totusi este o masina cu o greutate de peste 1,6 tone, lacare s-au adaugat inca 400 kg - reprezentand motorina, pasageriiplus bagajele.

In plus consumul este unul mai mult decat rezonabil. Cu toate cavaloarea de 6,8 litri/100 km pare relativ mare, trebuie luat incalcul traficul din Romania, plus autostrazile din Germania, undes-a rulat cu viteze cuprinse intre 120 km/h pe portiunile cu vitezalimitata si 200 km/h pe cele fara limita de viteza. Spre exemplu,consumul mediu pe autobahn la 200 km/h ora este de 15,6 litri/100km. Pe de alta parte, in Romania trebuie sa faci foarte multedepasiri, cu accelerari bruste, care automat duc la crestereaconsumului.

Printre cele mai apreciate dotari ale lui Mondeo a fosttempomatul sau cruise-controlul. toate comenzile acestuia suntamplasate pe volan si au butoane mari, care le poti actiona fara sate uiti la ele. La modelele concurente spre exemplu fie ai o manetain spatele volanului care concentreaza atat de multe comenzi incatai nevoie de manual numai pentru a porni tempomatul, fie le care indoua locuri - pe volan si pe consola dintre scaune.

O dotare foarte importanta la un drum de 4 zile o reprezinta sicd-changerul cu sase CD-uri si suport MP3. Un singur CD cu catevasute de melodii pare suficient. Nu este. Abia sase CD-uri sunt. Maiales dupa 12 ore de condus sau stat in masina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO