• Leu / EUR4.8909
  • Leu / GBP5.7696
  • Leu / USD4.7450
ZF 24

Test Auto ZF: Citroen C3 - francezul de clasa mica - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Citroen C3 - francezul de clasa mica - GALERIE FOTO
28.02.2010, 14:21 61

La aproape jumatate de an de la lansarea lui C3 Picasso, CitroenRomania a prezentat saptamana trecuta cea de-a doua generatie a luiC3, cel de-al doilea cel mai bine vandut model din gamaconstructorului francez pe piata locala, dupa C4.

Din punct de vedere al momentului, lansarea noului C3 a coincisaproape perfect cu demararea programului de casare, care ii poateaduce un "discount" de 2.700 de euro, prin utilizarea a treivouchere, mai ales ca fiind un model nou, nu va putea fi "lansat"cu oferte de reduceri ale pretului. In plus, noul model beneficiazanumai de motorizari Euro 5 pentru care nu se plateste taxa depoluare, ceea ce automat inseamna un discount de cateva sute deeuro.

Din punct de vedere al designului noul C3 este un mare pasinainte fata de generatia anterioara si se inscrie in noul trend almarcii inceput de C4 Picasso si continuat de C5. Nu estespectaculos, dar este placut si modern. Tot aici intra si parbrizulpanoramic, care costa numai 500 de euro ca optional. Sprecomparatie, la Opel Astra H, un astfel de parbriz avea un pret depeste 1.500 de euro. Din pacate, cu toate ca un parbriz panoramicofera o priveliste foarte buna, in Romania nu este unul indicat.Spre exemplu, daca se ruleaza pe un drum acoperit de pietris,trebuie pastrata o distanta mai mare fata de cel din fata. Cu toateca nu este mai "sensibil" decat un parbriz obisnuit, este maicostisitor de inlocuit, asa ca trebuie protejat mai bine.

In interior se regaseste acelasi design ca la exterior, careimbina elemente mai mult sau mai putin noi. Spre exemplu,radio-CDul si displayul computerului de bord sunt aproape identicecu cele de pe C4.

Cel mai "spectaculos" element din interior il reprezintavolanul. Simplu la versiunile de baza, sau cu aluminiu si pieleperforata la cele de top. Indiferent de insertii, forma acestuiaaminteste de cel de pe Audi R8 sau versiunile "S" aleconstructorului german. Astfel, cu toate ca nu discutam despre omasina "sport" ci de una de oras, sentimentul dat de volan ca subcapota sunt cateva sute de cai in plus. Ar fi de criticat ca nicide aceasta data nu avem de-a face cu un volan multifunctional, cicu unul care are un satelit de comanda, la fel ca si RenaultClio.

Calitatea materialelor din habitaclu nu este una la un nivelfoarte inalt, dar sunt placute la atingere si bine finisate. Deapreciat designul plansei de bord in partea dreapta, care permitedeplasarea cat mai in fata a pasagerului pentru a face loc celuidin spate. De criticat ar fi insa faptul ca scaunele fata suntdestul de subtiri si permite celui din fata sa simta in spategenunchii pasagerului, daca nu-si regleaza bine scaunul.

Gama de motorizari este alcatuita din opt motorizari, patrudiesel si patru pe benzina. Dintre acestea, am testat cel pebenzina de 1,6 litri si 120 CP si doua dieseluri, cel de 1,4 litrisi 70 CP si cel de 1,6 litri si 90 CP. "Titlurile" de cel maieconomic dar si cel mai sportiv" au fost obtinute de motorizarilediesel. In ciuda celor 120 CP, benzina a dezamagit atunci cand avenit vorba de performante dinamice, fiind mai degraba preferata omotorizare mai mica dar supraalimentata decat una de 1,6 litriaspirata.

O surpriza placuta din punct de vedere al consumului a fostdieselul de 1,4 litri si 70 CP, care pare aproape alegerea perfectapentru aceasta masina. Datorita cuplului disponibil de la turatiijoase masina este sprintena, iar consumul nu depaseste 5,5litri/100 km indiferent de traseul sau stilul de condus abordat. Pede alta parte, atunci cand se ruleaza pe un traseu de munte, faptulca avem de-a face cu un motor mic, la urcare se simte faptul ca nuare decat 70 CP.

Cel mai surprinzator a fost dieselul de 1,6 litri si 90 CP. Desiare 30 CP in minus fata de benzina, cuplul de 215 Nm la cel pemotorina si-a spus cuvantul. Avem un propulsor mult mai economic simai sportiv. Aici trebuie sa ne amintim faptul ca grupul PSAPeugeot-Citroen este cel mai mare producator de motoare diesel lanivel mondial.

Preturile noului C3 pornesc de la aproximativ 10.000 de euro siajung pana la 17.000 de euro in cazul versiunii de top cumotorizare diesel. Trebuie insa luat in calcul faptul ca nu se vaplati taxa de poluare, iar prin programul "Rabla" se poate obtineun "discount" de pana la 2.700 de euro.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.8909
Diferență: -0,3687
Ieri: 4.9090
Azi: 4.7450
Diferență: -0,0926
Ieri: 4.7494
Azi: 5.7696
Diferență: -0,5858
Ieri: 5.8036
Azi: 5.0380
Diferență: -0,1783
Ieri: 5.0470