ZF 24

Test Auto ZF: Citroen C5 3,0 HDi, "Arma" francezilor impotriva nemtilor de la BMW, Audi si Mercedes-Benz - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Citroen C5 3,0 HDi, "Arma" francezilor impotriva nemtilor de la BMW, Audi si Mercedes-Benz
16.03.2010, 14:56 161

Citroen C5, modelul de clasa medie al constructorului francez aprimit la finele anului trecut o noua motorizare de top care iipermite sa concureze pe acelasi segment cu Audi A4, BMW Seria 3 siC-Klasse de la Mercedes-Benz, alaturi de cateva modificari lainterior si exterior.

Un nou motor de 3,0 litri HDi nu este chiar o surpriza pentruC5, in conditiile in care deja chiar inainte de acest "upgrade" ingama motorizarilor exista un 2,7 HDi, propulsor care deja seregaseste si pe modele premium precum Jaguar XF si care acum aajuns la final de cariera.

Noua versiune de top a lui C5 vine cu o singura modificarenotabila la exterior - in partea din spate a masinii se regasesteun nou spoiler cu evacuari duble, cu forma trapezoidala, idee careo regasim la limuzine de lux precum Lexus LS. Spre comparatie,vechiul 2,7 HDi avea evacuarile ascunse sub spoiler. In plus, avandde-a face cu o versiune de top, masina testata dispunea de jante de18 inchi, disponibile insa optional, contra sumei de 350 de euro -daca ne gandim ca pretul de pornire al masinii este de aproximativ35.000 de euro, inca 350 merita pentru ca masina sa arateintradevar bine.

La interior primul element care se observa sunt scauneleversiunii Exclusive, care mai mult sau mai putin pot fi comparabilecu niste adevarate fotolii. In plus, acestea sunt si electrice sipot fi reglate astfel incat cel de la volan s-si gaseasca o pozitiecat mai confortabila.

Designul futurist al exteriorului se regaseste si la interior.Avem un nou display amplasat in centrul ceasurilor pentrucomputerul de bord si inca unul deasupra consolei centrale pentrusistemul multimedia si navigatie.

La fel ca si pana acum, C5 dispune de acelasi volan cu mijlocfix pe care sunt amplasate comenzile pentru tempomat, sistemulaudio si computerul de bord. Dar exista si mici diferente. Spreexemplu, pentru controlul volumului acum exista trei butoane mari(doua pentru volum si unul pentru mute), fata de o rotita mica lavechiul sistem.

Pe piata locala de acum noul V6 HDi de 3,0 litri, 240 CP si 450Nm va inlocui vechiul diesel de 2,7 litri. Diferenta de puteredintre cele doua motorizari se reflecta in acceleratie. Noul motoreste cu aproape doua secunde decat dieselul de 2,7 litri - timp deacceleratie este de 7,9 secunde, fata de 9,6. Cei 40 CP isi facsimtita prezenta.

Suspensia pneumatica elementul care face diferenta intre C5 siconcurenta. Poate fi sport, poate fi confortabila si poate ridicagarda la sol pana la nivelul unui SUV - adica peste 20 cm.

Exista patru setari in ceea ce priveste inaltimea - prima ceamai coborata, recomandata numai la viteze foarte mari si pe drumurifoarte bune, a doua, care reprezinta nivelul normal, al treilea -inalta masina cat un "crossover" si este disponibil pana la 40 km/hsi al patrulea, care inalta masina cu 20 cm, dar pentru care vitezaeste limitata la 10 km/h. Poate parea un moft aceasta suspensie,dar este extrem de utila, in special iarna. Spre exemplu - doritisa intrati sau sa iesiti dintr-un loc de parcare, dar trebuie satreceti peste zapada. Cu o masina "normala" exista riscul sazgariati pragul sau spoilerul daca fortati intrarea. Cu un C5, doarselectati pozitia cea mai inalta si treceti, la fel ca si cum atiavea un SUV. Aceeasi solutie poate fi aplicata si pe off-road,atunci cand se doreste traversarea unei portiuni de drum foarteaccidentat.

Cu o masa de peste 1,8 tone, chiar si cu 240 CP sub capota C5-ulnu poate fi condus sportiv. Sau mai bine spus, se poate, dar nu artrebui. Scaunele confortabile, suspensia pneumatica, toate teindeamna sa-l conduci relaxat. Masina accelereaza foarte repede,dar intr-un mod placut si rafinat, nu brutal. Cu pedala la podea,intr-o depasire se atinge foarte usor o viteza de peste 150km/h.

Consumul de combustibil este unul destul de surprinzator avandin vedere ca avem de-a face cu un V6 de 3,0 litri fie el si diesel,si o masina de peste 1,8 tone. De-a lungul testului am atins omedie de 8,5 litri/100 km, cu 160 km in extraurban si putin peste50 km in traficul din Capitala. Minimul a fost de aproximativ 6litri/100 km, iar in Bucuresti a urcat putin peste 12 litri/100km -valori "decente" daca luam in calcul si cutia de viteze automata cusase trepte.

Probabil cea mai sensibila componenta a noului C5 este pretul.In echiparea de top Exclusive si cu noul diesel masina ajunge sacoste peste 35.000 de euro, iar daca se ai adauga si catevaoptionale precum sistemul de navigatie, jantele din aliaj sauscaunele incalzite si cu functie de masaj se ajunge la 37.000 deeuro. Explicatia ar fi ca acest model a fost conceput sa concurezecu modelele premium, iar un Audi A4 3,0 TDI, sau un BMW 330d ajungla 45.000 de euro cu o echipare similara. Desigur, dar cele dinurma vin cu o alta filozofie de marca si mai multa tehnologie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO