ZF 24

Test Auto ZF: Dacia Sandero 1,5 dCi 85 CP – Cel mai puternic Sandero diesel

Test Auto ZF: Dacia Sandero 1,5 dCi 85 CP – Cel mai puternic Sandero diesel
28.07.2009, 13:58 186

Teoretic Dacia este o marca low-cost, care presupune un grad optim de dotari, dar cu un pret mai rezonabil.

Dar este si cazul lui Sandero cu motor diesel de 1,5 litri dCi de 85 CP si echipare Prestige?

La prima vedere acest Sandero, al carui pret de lista este de 11.500 de euro, cu TVA inclus, nu se inscrie deloc in gama de pret “low cost” – si este cam departe de conceptul de “5.000 de euro” promovat de Dacia in Germania.

Pe de alta parte, explicatia este una destul de simpla - motivul este motorul. Spre deosbire de motorizarile pe benzina de 1,4 si 1,6 litri cu opt supape, care aproape au disparut de pe modelele Renault comercializate in Europa de Vest datorita tehnologiei invechite (dar si ieftine), cel 1,5 dCi 85 CP poate fi regasit pe noul Clio III facelift, Megane III si chiar pe Laguna – desigur, in acest caz, in versiunea de 105 CP.

Spre deosebire de modelul Logan lansat in toamna lui 2004, designul exterior nu prea iti aminteste deloc de faptul ca avem de-a face cu un model low-cost - in special la nivelul partii frontale, care prezinta linii elegante si dinamice. Spatele pare putin mai proiectat in graba, dar aici deja discutam de gusturi.

In interior evolutia este si mai clara. In primul rand se remarca faptul ca toate materialele sunt special alese pentru a fi cat mai rezistente. Daca la primul Logan tapiteria avea un feeling ieftin, desi s-a dovedit foarte rezistenta in timp, cea de pe Sandero in echiparea Prestige este si eleganta si placuta la atingere.
Plansa de bord este realizata din acelasi material plastic, dar acum prezinta o “masca” amplasata pe partea de mijloc, care reduce imaginea de “low-cost”.

La capitolul reduceri de costuri remarcam sistemul de aer conditionat complet manual – inclusiv actionarea „parghiei” care comuta preluarea aerului din exterior in interior. De asemenea si pedalele, care sunt actionate mecanic si mai prezinta un usor „scartait.

Dar ce impresioneaza cel mai mult este motorul – 1,5 litri, diesel, 85 CP si in special consumul acestuia. Cel mult 3,8 litri de motorina la 100 km in afara Capitalei, fara a aborda un stil de condus economic. Daca de exagereaza cu acceleratia, urca in 3,9 litri, dar nu mai mult decat daca se forteaza inutil masina.
Consumul urca ceva mai mult in traficul din Bucuresti, dar rar sare de 5 litri/100 km. Asadar, daca facem cateva calcule simple, cu un rezervor de 50 de litri putem parcurge cel putin 1.000 de kilometri.

Atunci cand pleci de pe loc, ai aproape acelasi sentiment ca intr-un Clio III cu aceeasi motorizare si aceeasi cutie de viteze. Mai mult, Sandero se simte chiar mai agil, datorita unei greutati mai mici, cu toate ca atunci cand ne uitam la „performante” acceleratia 0-100 km/h in 13 secunde. Dar trebuie sa amintim ca la o masina rar conteaza acceleratia de la 0 la 100 km/h, reprizele fiind cele mai importante si care intotdeauna sunt mai scurte in cazul unui diesel.

In cazul lui Logan tinuta de drum sau sportivitatea nu sunt cu siguranta punctele lui forte, puncte mult imbunatatite in cazul lui Sandero. Se poate parcurge fara probleme un traseu de drum virajat intr-o maniera sportiva, fara probleme. In plus, motorul diesel asigura un cuplu ridicat inca de la turatii joase.

Ceea ce nu ne-a placut este faptul ca nu avem la bord un turometru de diesel, ci unul de benzina „adaptat” – zona rosie incepe la 4.500 rpm si continua pana la 7.000 rpm. Dar nu poate fi considerat un minus.

In cazul unei Dacii cel mai important element este pretul. In cazul modelului testat – Sandero 1,5 dCi 85 CP cu echipare Prestige este de 11.500 de euro. Daca mai adaugam airbaguri laterale, vopsea metalizata acesta se apropie de 12.000 de euro. Pret relativ mare la prima vedere, dar avem un motor de ultima generatie, si o masina cu patru stele la EuroNCAP plus dotata cu radio-CD cu mp3, ABS, patru geamuri electrice si patru airbaguri.

La acesti bani se pot achizitiona modele de import, dar cu un motor pe benzina, mai putin economic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO