ZF 24

Test Auto ZF: Ford Focus ECOnetic, cel mai ecologic Focus, cu un consum de 3,8 litri/100 km. GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Ford Focus ECOnetic, cel mai ecologic Focus, cu un consum de 3,8 litri/100 km. GALERIE FOTO
08.01.2010, 13:44 1016

Odata cu lansarea programelor de casare din Europa, state precumGermania au implementat si un nou sistem de taxare - bazat peemisiile de dioxid de carbon.
Ford Europa, mai mult sau mai putin din motivul prezentat mai sus,si-a reinnoit gama ECOnetic, pe care o va lansa anul acesta si inRomania prin intermediul companiei Romcar, reprezentantulconstructorului american pe piata locala.

Primul si probabil modelul care va fi si cel mai bine vandut algamei, este Focus ECOnetic in versiunea cu cinci usi, alaturi deFiesta ECOnetic (98 g CO2/km), Mondeo ECOnetic (139 g CO2/km) siTransit ( 189 g CO2/km).

Datorita noilor sisteme implementate, consumul mediu inregistratde dieselul de 1,6 litri si 109 CP a fost micsorat la 3,8 litri/100km, iar emisiile de CO2 au scazut la 99 de grame per kilometru.Spre comparatie, versiunea "standard" a dieselului de 1,6 litriTDCi, are un consum mediu de 4,5 litri si un nivel am emisiilor de119 grame.

Unul dintre principalele imbunatatiri ale noului Focus ECOneticeste implementarea sistemului Start/Stop, care opreste motorulatunci cand masina stationeaza la semafor. Fara acest sistemnivelul emisiilor urca la 104 grame/km. Sistemul Start/Stop a fostdezvoltat impreuna cu Volvo si nu cu Mazda cum era de asteptat.Motivul este ca sistemul Start/Stop al japonezilor implementat peMazda3 este proiectat pentru motorizarile pe benzina si nu diesel,ca in cazul lui Focus ECOnetic.

Sistemul "ECO" dispune inclusiv de o baterie suplimentara pentrua face fata sarcinii suplimentare determinata de oprirea repetata amotorului, si de un nou soft pentru computerul de bord. Acestaajuta in primul rand la educarea conducatorului auto in a conducemai economic. Spre exemplu, doar din schimbarea modului de aconduce se poate obtine o economie a combustibilului de pana la20%.

Pentru a "educa" pe cel de la volan, sistemul ECOnetic dispunede un indicator de schimbare a treptelor de viteza atat intr-otreapta superioara, cat si intr-o treapta inferioara.

La reducerea consumului de combustibil contribuie si reducereacoeficientului de aerodinamicitate la 0,31Cx fata de 0,324 Cx laversiunea standard, micsorarea garzii la sol cu 10 mm in fata si 8mm in spate plus anvelopele "low-drag" de la Michelin.

La prima vedere versiunea ECOnetic nu pare cu nimic schimbatafata de un Focus normal. Dar la o analiza mai atenta vedem un noueleron in spate, emblema "ECOnetic" pe hayonul portbagajului saujantele de 15 inchi. De obicei "trendul" masinilor de test este dea fi echipat cu roti cat mai mari - chiar si de 18-19 inchi (incazul noului Opel Astra) - ar aceasta solutie desi este unaeleganta, influenteaza intr-un sens negativ consumul decombustibil.

In habitaclu doar butonul care porneste si opreste sistemul"Start/Stop" informeaza pe cel de la volan ca se afla intr-o masina"Eco". In plus, dupa ce se porneste motorul, se observa noulcomputer de bord plus indicatoarele de schimbare a treptelor deviteza.

La condus diferentele nu sunt majore. Solutiile "Eco"influenteaza intr-un mod pozitiv performantele dinamice - spreexemplu viteza maxima a crescut la 191 km/hm, fata de 188 km/h incazul versiunii standard. Pe de alta parte, se observa faptul catreptele trei si patru sunt mai lungi, dar la fel, nu au un impactnegativ asupra performantelor dinamice.

In plus, sistemul prin care soferul este "consiliat" sa schimbetreptele de viteza chiar functioneaza exact cum trebuie, spredeosebire de cel prezent pe alte masini care iti spun doar cand saschimbi intr-o treapta superioara nu si cand trebuie sa schimbiintr-o treapta inferioara. Acest aspect influenteaza si mai multconsumul deoarece un motor subturat consuma mai mult decat unulturat.

In traficul din sudul Frantei am testat si cat de eficient estesistemul Start/Stop. Acesta este inca "ocolit" de multi clientideoarece atunci cand ti se opreste motorul chiar si la semafor, seinduce automat o mica senzatie de nesiguranta (ce se intampla dacanu mai porneste?). Cu toate acestea, motorul se opreste doar atuncicand masina stationeaza mai mult de cateva secunde, in timp cepornirea se face intr-un timp de 0,3 secunde.

Preturile noului Focus ECOnetic pentru piata locala nu au fostcomunicate inca, dar in medie, in Germania versiunea ECOnetic estecu 500 de euro mai scumpa decat cea normala, fata de cateva mii deeuro in cazul versiunilor "Eco" ale altor marci. Tot in Germania,in 2010 aproximativ 10-15% din modelele Focus vandute, vor fiversiuni ECOnetic.

AFACERI DE LA ZERO